1811 yılında, Londra’nın Doğu Yakası’nda yedi kişiyi vahşice öldürdüğü öne sürülen John Williams’ın kötü şöhretli kariyerine odaklanan İngiliz yazar Thomas De Quincey, cinayetin doğası ve toplumdaki algılanışı üzerine hicivli bir inceleme sunuyor. Katillerin güdüleri, kullandıkları yöntemler ve halkın sansasyonel suçlara duyduğu hayranlık da dahil olmak üzere cinayetin çeşitli yönlerini keşfetmek için kara mizah ve ironi kullanan yazar, ahlakı ters yüz ederek cinayet eylemini bir performans sanatı olarak kutluyor ve soğukkanlılıkla derinlerine iniyor. Bu derlemede, güzel sanatların bir dalı olarak ele alınan cinayet temalı üç denemenin yanında, De Quincey’nin daha önce dilimize çevrilmemiş “Macbeth’te Kapının Çalınması Üzerine” ve “İntikamcı” denemelerini de bulacaksınız.
“İnsanlar iyi bir cinayetin kompozisyonunda biri öldüren, diğeri de öldürülen iki dangalaktan; bir bıçak, bir cüzdan ve karanlık bir sokaktan daha fazlası olduğunu görmeye başladılar. Tasarım, gruplandırma, ışık ve gölge, şiirsellik, duygusallık artık bu türden girişimlerin vazgeçilmezi kabul ediliyor, beyler.”