Narayan bana ikinci bir ev sundu. O olmasaydı Hintli olmanın ne demek olduğunu asla bilemeyecektim.
Graham Greene
Dickens’dan beri çok az yazar, Narayan’ın hayali şehri Malgudi’nin aktardığı renkli kalabalık etkisiyle boy ölçüşebilir; Malgudi’nin nüfusu tıpkı bir tapınağın duvarındaki süslemenin keskinliğinde olduğu kadar, köşeyi dönünce daha fazla karakterin ortaya çıkacağı hissiyatının yarattığı sonsuzluktadır.
John Updike
Ustaca bir Çehovyen ironi… Narayan’ın Malgudi’si sadece Hindistan’ın değil, bütün dünyanın bir metaforu.
The Washington Post
Narayan’ın adının edebiyat dünyasında Çehov’un adıyla birlikte anılması boşuna değil. Narayan tıpkı Çehov gibi kısacık öykülerde çok derin insanlık durumlarını okurun avucunun içine bırakıveriyor. Yarattığı hayali Malgudi şehri zamanla okurun; sokaklarını, insanlarını, otelini, postanesini, sinemasını her bir öyküde zihnine yerleştirmeye başladığı, giderek ezberlediği bir şehre dönüşüyor. O şehirde hem Hindistan’ın hem de insanlığın ruhu yaşıyor.
Elif Çongur