Google’ın font satın aldığı ilk ve tek Türk olan başarılı tasarımcı Onur Yazıcıgil, kendi ürettiği “Duru Sans” fontunu ve fontların ilginç dünyasını “Bir Yazıtipi Tasarımı”nda anlatıyor. (Yazısında, tasarladığı font, “Duru Sans” kullanılmıştır.)
Türkiye’nin en kapsamlı ansiklopedisi Meydan Larousse’ta Oğuz Atay, Ece Ayhan, Hakkı Devrimli günleri 40 yıl sonra ilk kez anlatan Birgül Ergev’in yazısı “Meydan Larousse Anıları”nda. Oğuz Atay hakkında daha önce bilinmeyen bir bilgi de ilk defa bu yazıda ortaya çıkıyor. Oğuz Atay o dönemde kısa film çekiyormuş.
Kırtasiyelere kızıp evinde tek başına defter, mürekkep üreten ve bu işi yapan dünyadaki beş kişiden biri, Ali İkizkaya’yla yaptığımız söyleşide kağıt, mürekkep ve kalem arasındaki bağlantıları kişisel bir serüven üzerinden okumak mümkün.
Türkiye’nin az sayıdaki grafologlarından Zeynep Bornovalı’nın yazdığı “El Yazısı Bilimi Bize Ne Söyler?” el yazısının kişinin karakteri dışında sağlığına ilişkin bilgiler verdiğini de anlatıyor.
Ekslibris uzmanı ve ekslibris müzesi müdürü Prof. Dr. Hasip Pektaş, “Ekslibrise Giriş” yazısında kitapların mülkiyetinin kime ait olduğunu gösteren baskıresim sanatının tasarımcı ve koleksiyoncu açısından önemini ve ekslibris türlerini açıklıyor.
Şair Nihat Ateş, mağara duvarlarından günümüze kadar defterin tarihini ve yazı alışkanlığının kağıt üzerinden klavye ve ekrana dönüşünün nelere yol açtığını, neleri değiştirdiğini anlattı.
Tarihten bugüne kâtip, Nabokov’un Edebiyat Dersleri kitabının Türkçedeki iki çevirisi, bir dolmakalem incelemesi, kalem koleksiyoneri Kamil Özkartal ile yaptığımız söyleşi dergide yer alan diğer konular arasında.