Fazla değil, biraz tetkik edildiği zaman görülecektir ki, bütün peygamberlerin dâvâsı, insan haklarını doğal bir güvenceye kavuşturmaktır. Zaten İslâm'ın bütün isteği:
- Can güvenliği,
- Mal güvenliği,
- Namus güvenliği sağlamak,
- Özel yaşamın dokunulmazlığını,
- Kişisel özgürlüğü korumak,
- Haksızlığı protesto etmek,
- İfade özgürlüğü,
- Vicdan ve İnanç özgürlüğü,
- İfâde özgürlüğü,
- Vicdan ve İnanç özgürlüğü,
- Eşitlik Hakkı,
- Adaleti arama ve bulma hakkı,
- Ekonomik Güvenlik hakkı,
- Siyâsi hakkı v.s. Gibi hakları sağlamaya çalışmak değil mi?
Çiçero, Eflatun, Aristo, Magna Carta, John Locke ve Evrensel Bildirgeler, ele alınıp incelenir de, başlıklar altında sıraladığımız hakları teminat altına alan İslâm neden incelenmesin? İnsanlığın hak tanımı, kavramı, hak arayışı ve uygulanışı inceleyerek gelen bir kısım telkinleri dikkatle inceleyerek yeni yaklaşımlar içine girmek ve yeni ufukları yakalamak zamanı artık geldi.
4 Mayıs 1996 İstanbul
(Önsöz'den)