Türk ressam ve kendine taktığı adla 'kültür gerillası' Bedri Baykam, Maymunların Resim Yapma Hakkı'nda, bir avuç meslektaşından, kendine yakın bulduğu bazı sanatçılardan ve sayısı çok az olan duyarlı sanat tarihçilerinden aldığı azıcık yardımla, Batı sanat kurumunun karşısına tek başına dikiliyor. Kendi ırkının üstünlüğüne körü körüne inanan uluslararası sanat eleştirmenlerine karşı davasını azimle ve büyük bir kararlılıkla sürdüren Baykam, Batılı olmayan uygarlıklardan sistemli bir biçimde ödünç alan ve bu kültürleri de, sanatçılarını da aşağılayan, Batının, koleksiyoncular, galeriler ve müzelerden oluşan ayrıcalıklı iktidar üçgeninden dışlayan bir bloğa saldırıyor, bu kurumun hiç de masum olmayan gerçek yüzünü ortaya seriyor. Baykam'ın bu önemli çalışması, yerkürenin her yanında yaşayan, özellikle sanat dünyasındaki kuralları kimin koyduğunu ve neden karşımıza her yerde hep aynı yüzlerin çıktığını merak eden sanatçılar ve sanatseverler için bir elkitabı niteliğinde. (David Applefield)