Bu kitap, üniversite ve özel akademilerin tiyatro bölümlerindeki öğrenci ve öğretim elemanları, oyuncular, yönetmenler, tiyatro eleştirmenleri, tiyatroseverler, Fransız Dili ve Edebiyatı öğrencileri, kısaca tiyatro ile doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilenen herkese yönelik olarak hazırlanmışıtr.
Bu çalışmada, yazarın ''saçmanın tiyatrosu'' terimiyle açıkladığı absurd tiyatronun yapısı, özellikleri anlatılmakta ve geleneksel tiyatro ile karşılaştırması yapılmaktadır. Daha sonra Eugéne Ionesco'nun tiyatroya bakışı açıklanmakta ve Kel Şarkıcı ve Ders oyunları, ''saçmanın tiyatrosu'' kavramı çerçevesinde incelenmektedir.
Ayrıca, aralarında küçük anlam farklılıkları da olsa absurd, modern, saçma, uyumsuz (uyumsuzluk), aykırı tiyatro olarak adlandırılan türde yazılmış olan Ders ve Kel Şarkıcı metinlerindeki göndergelerin yaşadığımız dünyadaki yansımaları da gösterilmektedir.