İslam dünyasında da felsefe ve filozoflara yönelik, bilhassa da İbn Sînâ felsefesine yönelik bir eleştiri güçlü bir şekilde var olmuştur. Bu eleştirileri onun felsefesini yıkma ya da felsefenin toptan iptaline yönelik bir çabadan ziyade, felsefî düşüncenin varlığına dair bir gösterge ve devamına yönelik de bir çaba olarak anlamak isabetli olacaktır.
Bu çalışmada İbn Sînâ felsefesine İslam dünyası içerisinden, daha ziyade kelam ve dinler tarihçisi kimliğiyle tanınan Şehristânî tarafından yöneltilen eleştiriler incelenmektedir. Şehristânî’yi filozof yönüyle öne çıkaran bu çalışma, bir felsefeyi diğer bir felsefeyle aşma çabasında olan bir mücadeleyi sahneye koymaya ve değerlendirmeye gayret etmektedir. İslam dünyasında Gazzâlî’nin Tehâfütü’l-Felâsife adlı eseriyle başlayan bir eleştiri geleneğinden başka, Şehristânî’nin Musâra‘atu’l-Felâsife adlı eseriyle tezahür eden ve Nasrettin et-Tûsî’nin Musâri‘u’l-Musâri‘ adlı eseriyle devam eden bir diğer İbn Sînâ felsefesi eleştiri geleneğini ortaya koyma bu çalışmadaki bir diğer amaçtır.