Lévi-Strauss 1962 yılında yayımladığı Yaban Düşünce adlı kitabında, etnolojinin klasik bakış açısını, yani vahşilerin modern toplumlara göre "daha az gelişmiş" olduğunu söyleyen söylemi yerle bir ediyordu. Ama, öte yandan, birçok soruyu da beraberinde taşıyarak...
Yaban Düşünce'den on beş yıl sonra, 1977'de yayımlanan Yaban Aklın Evcilleştirilmesi'nde, ünlü antropolog Jack Goody bu sallantılı sorulara cevap arıyordu. Düşünce sistemleri nasıl işler? Toplumsal örgütleniş ile düşünce arasında nasıl bir ilişki vardır? Yaban toplulukların çeşitli düşünüş biçimlerine rağbet etmemeleri nasıl açıklanabilir? Sözlü bilgi, yazı ile sabitlendiğinde, hiç beklenmedik bir devrim mi yarattı? Yazının, yazılı iletişimin ve yazılı sınıflandırmaların toplumsal düşüncede ve örgütlenişte oynadıkları rol nedir?
Bu türden sorulara yanıt arayan Jack Goody, bir yandan yazının canalıcı önemini gözler önüne sererken, kimi yerlerde Lévi-Strauss'u eleştirmeden de edemiyor...
Kültürlerin büyük iletişim süreçlerinin bir parçısı ve bir ürünü olduklarını savunan Cambridge'in büyük antropoloğundan, yazı ile düşünce ilişkisi üzerine bir büyük kitap.