Farkındalık Dengeli Yaşamanın Anahtarı
Farkındalık Dengeli Yaşamanın Anahtarı
33Yorum
Kayrobi
Zihin bir gezginin elbisesinde biriken tozlar gibidir. Ve sen milyonlarca yaşamın boyunca hiç banyo yapmadan seyahat edip ve seyahat edip duruyorsun. Çok toz birikti, doğaldır ki bunda yanlış bir şey yok; bu böyle olmak zorunda. … eğer seyahat edersen tozlanırsın. Ama onunla bir olmaya gerek yok çünkü onunla bir olursan başın derde girer; çünkü sen toz değilsin, sen bilinçsin… Farkındalık senin varlığındır ve farkındalığının etrafında topladığı toz da senin zihnindir
hamra-a
Benim için de Osho farklı bir pencere oldu, “Farkındalık”ı özellikle öneriyorum. <br />
Erkan Özel
Ahmet Erdem kardeşim anadolunun tarihi zenginliğini ancak okuyarak anlayabilirsin.<br />Oshonun bahsettiği bizim Akşehirli Nasrettin Hoca Osho diğer kitaplarında daha bir çok bizim yakınen tanıdığımız sufinin adı geçiyor. <br />Tabiki kötü olarak geçen kısımlarıda var işgalci olarak bahsetmiş bazı yerlerde.<br />Ayrıca 1996-1997 UNESCO tarafından Uluslararası Nasreddin Yılı ilan edilmiştir.<br />
Meryemdir
Osho' nun okunması gereken ilk kitaplarından biri. Bir insan bir konuyu nasıl bu kadar ince açık ve anlaşılır tarif edebilir. Anlatım tarzına hayran kalacaksınız. Keşke çook önceleri bu konu ve yazarların bilincinde olsaydım desemde şükrediyorum.
Ahmet Erdemli
Kitapkurdu
OSHO'nun okuduğum ilk kitabı.Oldukça yoğun bir kitap.Etkileyici,düşündürücü kısımları çok.Dinler ötesi açıklamalar ve düşünceler var.Zaten Hindistan'ın geçmişine bakarsak daha hiçbir peygamber ve dini metin çıkmadan da bu insanlar yaşıyorlar ve birşeylere inanıyorlardı.Dinde ve sufizmde söylenenlerden daha farklı daha fazla şeyler söylüyor OSho.Yalnız örnekler anlatırken Nasreddin Hoca'dan örnekler veriyor.Bizim Nasreddin Hocayı tanıyor,biliyor olamaz herhalde.Sanırım çevirenlerin azizliği.Ya da Hintlilerin Nasreddin Hocası diye tanımlanabilecek birine karşı bu ismi kullanmışlar ama biraz yadırgadım.OLmayan birşeyi metne ilave etmişler gibi geldiği için biraz rahatsız edici buldum.Kitabı okumanızı ve üzerinde düşünmenizi öneririm.
atacu
Kitapkurdu
Tek günah ''farkında olmamaktır'' diyor Osho.Bunun için gerçek anlamda farkındalığın ne demek olduğunu bilmek gerekir.Tavsiye ediyorum.
@@@
çok sıradışı düşünceler ve sıradışı bir yazar. buda felsefesinin çağdaşlaştırılmışı. oshonun sadece bir kitabını okuyun diğerlerinide mutlaka okumak isteyeceksiniz.
psicik
Kitapkurdu
'burada ve şimdi'nin bireyin kendi yaşamına katılabilmesi için ne kadar gerekli olduğumu,tek gerçeğin farkındalık olduğunu gösteriyor.Bilgi ve bilinç üzerine derinlemesine bakabilen muhteşem bir kitap..
ahmetur
Kitapkurdu
29 yaşındayım ve bu yaşımda Osho ile tesadüf eseri de olsa yeni tanışmaktan dolayı üzüleyim mi sevineyim mi bilemiyorum. Bu Osho'nun okuduğum 2. kitabı ama zannedersem tüm kitaplarını okuyacağım. Gerçekten bir insanın bu kadar düşünce derinliğine inmesi inanılmaz. Gerçekten osho muthiş bir filozof, insanın hayata bakış açısını tümden değiştiryor.
epoxe
Kitapkurdu
oshodan okuduğum ikinci kitap.farkındalık felsefesi hakkında okuduğum ilk kitap.dünyaya bakışım değişti diyebilirimbu kitabı okuduktan sonra muhtemelen meditasyona ilgi duymaya başlıyacaksınız ama en az iki kere okumadan meditasyon yapmaya başlamayın.çok ince ayrıntılar var ve bunlar çok önemli.tavsiye ediyorum.
Burcu BAŞ
Ve bir kez ellerin boş kaldığında, gerçek hazineleri arayabilirsin. Ve gerçek hazineler gelecekte değildir. Gerçek hazineler tam şimdi, buradadır.<br />
neodatum
hayatınızda monotonlukmu var,düşünceleriniz hiç susmuyormu,yaptığınız hiç bir iş size zevk vermiyomu, zihinde sürekli bulutlarmı var kısacası alemi dağılmış durumdamısınız işte sizin aradığınız kitap bu,,eğer yukardakiler sizde varsa merkezinizi bütünlüğünüzü kaybetmişsiniz demektir.Sizin bütün hastalıklarınız için tek bir ilaca FARKINDALIK'ğa ihtiyacınız var.Yani hayatınınzda artık tanıklık yapan bilince ihtiyacınınz var,yani sizin kendiniz olmanıza ihtiyacınız var işte bu kitap size tam olarak kendiniz olmayı anlatıyo..Diğer nlp kişisel gelişim safsatalarını anlatan kitaplar gibi değil insana direkt hayatın içine katılma yolunu gösteriyor..
Ömer Taha Güvenek
Kitapkurdu
Vahyi kabul etmeyen her düşünür ne kadar hakikata ulaşsa da bir yerlerde mutlaka saçmalayacaktır.Bu kitapda da Osho İslam için afyon diyor,tek gerçek din meditasyondur diyor.Bu gibi fikirlerini yalnızca meditastonperestler kabul edecektir.Bunun haricinde kitapda zamanı değerlendirmek,anın içinde bulunmak,bilgisine sahip olmak ile bilincinde olmanın farkı ve getirileri,daha güzel bir yaşam için insan zihninin engelleri,uyuşukluktan kurtulma ve herşeyin hakkını vererek yaşama gibi konularda mükemmel öğretiler var..yaşam sırları fışkırıyor her satırından..okuyun,değerlendirin,gönlünüzü zenginleştirin..en başta değindiğim yerleri es geçin..
1 2