Şu Çılgın Türkler Hakkındaki Yorumlar

uturkkoylu 05.02.2006
İk defa tarih üzerine yazılmıs bir kitap okuyorum ve bir milletin tarihi bu kadar guzel bu kadar etkileyici ve de bukadar inandırıcı yazılabılır.kitapta adı gecen herkesin resimleri ve tüm savas haritları var okurken sankı o andaymısın gıbı hissediyor insan kendini okurken 688 sayfa boyunca tüylerüm diken diken oldu.bu kitap okuduktan sonra yasadıgım topragın kıymetını daha ıyı anlıyorum.bu vatanın nasıl kuruldugunu anlamak istiyorsanız muhakkak okumalısınız.yazarın bu kitap için yıllarını vermesi bosuna gitmemiş
Yanıtla
7
1
Destekliyorum 
Bildir
KY-12853 02.02.2006
Güzel bir romanlaştırılmış tarih kitabı. Yazarın dipnot numaralarını verdiği kısımlardaki olaylar genelde kayıtlı belgeli, tarihi olaylar, cephedeki veya meclisdeki konuşmalar vb. bunlar okullardaki tatil kitaplarında var. Ama dipnot numarasını vermediği yerler ki buralar yazarın işte romanlaştırdığı hayali kişilerin maceraları. Böyle kendi fikrini, yorumunu kattığı yerlerde bilhassa Osmanlı ve hanedanı ve bazı Müslümanlığı öne çıkmış kişileri hikayelendirirken çok yanlı yazılmış. Bu konuda haksızlıklar yapıldığına inanıyorum. bu nedenle bu gibi konularda çok eksiklikler var. Bilerek veya unutularak yazılmamış. Tarihçileri çoğu artık kabul ediyor veya tartışılıyor ki Atatürk'ü Anadolu'ya gönderen Vahidettin'in kendisi. Buna rağmen niçin bu kadar yükleniliyor. Osmanlının herşeyine kızılıyor. Eğitimine filan yobaz cahil kişiler yetiştirdiğini anlatıyor. Peki Kurtuluş Savaşı veren Asker ve sivili hangi kurum yetiştirmiş. Onlara milli duyguları hangi okul vermiş?;Bunun gibi tezatlar düşündürüyor.
Yanıtla
43
78
Destekliyorum 
Bildir
mustafakuccuk 01.02.2006
Bu kitap her şeyiyle etkileyici bir kullanma kılavuzu bence. Kullanma kılavuzu çünkü bu yurdun nasıl bize verildiği/kazanıldığı anlatılırken alttan onu haketmek için neler yapmak gerektiği cüzdanımızda cebimizde vs.de Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduğumuzun belgesi kimliğimizin bize ne anlam ifade ettiğini anlatan bir kitap. Her evladımızın istisnasız kesinlikle okuması gereken birkitap. Kitabın içine geçmeden önce kapağı zaten içinde vatan, millet, sakarya olgusunu barındıran herkesi şiddetle sallayacak bir güçde ölüme at koşturan Türk Akıncıları . Türk Kurtuluş savaşını ayrıntılarıyla üstlik unutulduğu veya unutturulduğu bu dönemde anlatan bir kitap. Bizler için en büyük avantaj kitabı okurken bu kitabın Kurtuluş isimli trt filminin kaynağı olması o filmi seyreden herkes kitapdaki sahneleri tüm gerçekciliğiyle canlandırabilir. Hemen hemen her sayfası içi vatan diyerek kavrulan insanlarına göz yaşı akıttırabilecek güçdedir. Son dönemlerde Türkiye de yazılmış ve yayınlanmış en iyi kitap olduğu rahatlıkla söylenebilir. Sayın Turgut ÖZAKMANa bu kitabı bizlere kazandırdığı için teşekkür ediyorum
Yanıtla
11
3
Destekliyorum 
Bildir
12 yaşındayım.Annem ve babam bu kitabı çok övdüler.Dayanamadım ve bende okudum.Ama okumakla hata yapmadığıma eminim.İlk zamanlar gözümde büyütüp tuğla gibi diyordum.Ama okumaya başladığımda sayfalar kendiliğinden çevrildi.
Annem okurken ara sıra yanında olurdum ve bide ne göreyim ağlıyor.Tabi bende aynıyım.Neyse
çok uzattım.Hala okumadıysanız yanlış yapmışsınızdır...
BRAVO TURGUT ÖZAKMAN!!
Yanıtla
10
3
Destekliyorum 
Bildir
didem_polat 25.01.2006
yaşanılan Kurtuluş Savası efsanesini belleklerde tekrar hatırlanmasını saglayan kitap.verdiği anektodlar tarih kitaplarında anlatılan savaşların aslında hic te kolay kazanılmadıgını, cephede askerler savaşırken halkında cephe gerisinde dusmanla yasamla nasıl savaştıgını bir kez daha insanı derinden etkileyen orneklerle gozler onune seren bir başyapıt. bu kitabı herkesin alması ve okullarda okutulması kampanyasına katılıyorum ve son olarak LUTFEN ORJİNALİNİ ALALIM. bu emege saygı gosterelim.
Yanıtla
18
3
Destekliyorum 
Bildir
mustij 24.01.2006
Ben bu kitabıokuyup çok beyeenlerden biryim Ancak bu kitap ile ilgili bence sürekliolarak gözde kaçırılan bişey var o da kesinlikle resmi belge ve evraklara dayanmıyor olması
Tazarımız syn Turgut Özakman bence tamamen dizinin 1. bölümünü devam ettirip biraz da genişleterek kitabına yansıtmaya çalışmış. Kitapta delil olarak gösterilmeye çelışılan belgelerin tamamı geçmiş tarihlerimiz içerisinde yayınlanmış romanlardır.
Ama özellikle ilköğretim seviyesinde ki bütn öğrencilere tavsiye ederim. Milli bilincin aşılanması açısından önemli bir kitap. emeği geçenlere teşekkürler ederim
Yanıtla
2
8
Destekliyorum 
Bildir
borthe 24.01.2006
"ŞU ÇILGIN TÜRKLER"...ŞİMDİYE KADAR BİR KİTAPTAN BU KADAR BAHSEDİLMEDİ...EĞER BİR KİTAP OKUYUCUYA BİRŞEYLER VEREBİLİYORSA Kİ TURGUT OZAKMAN BU İŞİ HAKKIYLA YAPMIŞ...BİR KİTABI OKURKEN BEN GENÇ OLARAK GEÇMİSTE MİLLETİMİN NELER YAPTIĞINI HİSSEDEBİLİYORSAM VE NELER YAPABİLECEĞİNİ BİLİYORSAM VE75 YAŞINDAKİ DEDEMİN GÖZLERİNDEN GURURLA YOĞRULAN GOZYAŞI AKIYORSA BU KİTAP İSTENEN TÜM NİTELİKLERİ TAMAMLAMIŞTIR..YORUM YAPMAYA BİLE GEREK YOKTUR..
Yanıtla
7
1
Destekliyorum 
Bildir
mehtapd79 24.01.2006
tarih biliyorum ilgileniyorum sanıyordum oysa bilmiyormuşum bu kitap tarih bilinci edinmemde türk tarihinin bugün üzerinden geçtiğimiz kaldırımların her cm2 sinin nasıl elde edildiğinin fedakarlığını anlatıyor bu kadar şeref dolu bir geçmişi olan ülkenin ferdi olmaktan gurur duyuyor ve şükrediyorum ya alman olsaydım !!!!!
Yanıtla
4
1
Destekliyorum 
Bildir
Prodiqy 22.01.2006
Biz tarihimizi özellikle de yakın tarihimizi bilmiyoruz.Bu ülkenin ne şartlarda bu aşamaya geldiğini,atalarımızın hayal bile edemeyeceğimiz koşullarda bağımsızlık mücadelesi verdiğini ve en önemlisi M.Kemal Paşa'ye neler borçlu olduğumuzu bilmiyoruz.Turgut Özakman bunları bize öğretmeye çalışan,bugün ve gelecekten nasıl dersler çıkaracağımızı bizi ağlatarak anlatan bir şaheser çıkarmış ortaya.Bizler gerçekten çılgın Türkler'iz ama Turgut Özakman'ın dediği gibi iyi çılgınlardan olalım.
Yanıtla
4
2
Destekliyorum 
Bildir
m.uslu 18.01.2006
BEN BİR TARİHÇİ OLARAKBU KADAR GÜZEL BİR TARİH ANLATAN KİTAP OKUMAMIŞTIM.BELKİ DE ENÇOK BU KİTABI OKUDUKTAN SONRA TARİHÇİ OLDUĞUMA SEVİNDİM VE DÖRT YILLIK ÜNİVERSİTE TAHSİLİMDE HİÇBİR DERSİN KİTABINI BÖYLE ZEVKLE OKUMADIM.
BU KİTAP HAKİKATEN HER TÜRK GENCİNİN (TÜRKİYE CUMHURİYETİ TOPRAKLARI ÜZERNDE YAŞAYAN HERKESİN) OKUMASI GEREKEN SÜRÜKLEYİCİ BİR KİTAP. SAYIN TURGUT ÖZAKMA'IN YILLARINI VERDİĞİ KİTAP BAŞLARDA SIKICI GİBİ GELSEDE BU TARİHİ GEÇEKLERİN BİLİNMESİ GEREKİYOR. ASLINDA EN BAŞTA BU KİTABI ŞUAN YÖNETİMDE BULUNAN SİYASETÇİLERİMİZİN OKUMASI GERKİYOR. BU ÜLKENİN HANGİ ZOR ŞARTLAR ALTINDA KAZANILDIĞINI KAYNAKLAR GÖSTEREREK YAZIYOR. BÖYLE KAZANILAN BİR VATANIN NASIL YÖNETİLMESİ GERKTİĞİNİ DE ORADAN BİZİM SİYASETÇİLERİMİZ RAHATLIKLA ÇIKARTABİLİRLER.
KİTABIN İÇERİSİNDE MUSTAFA KEMAL VE ARKADAŞLARININ NASIL ÖZVERİLİ VE AKILLI BİR YÖNTEMLE, KISITLI İMKANLARA RAĞMEN ÜLKEYİ KURTULUŞA ERDİRDİKLERİ ÇOK GÜZEL BİR ŞEKİLDE ANLATILMIŞ.
SON OLARAK BURADAN BU KİTABI HALA ALMAMIŞ OLANLARA BİR TAVSİYE:SAKIN OLA BU KİTABIN PİYASADA UCUZ OLAN KORSANINA RAĞBET ETMEYİNİZ. ÇÜNKÜ SAYIN ÖZAKMAN'IN YILLARINI VERDİĞİ EMEĞİ ÇALANLARA PRİM VERMEYİN. TAMAM BELKİ BİRAZ PAHALI GELEBİLİR KİTAP ÖZELLİKLE ÖĞRENCİ OLAN ARKADAŞLARIMIZA AMA LÜTFEN KORSANI ALMAKTANSA KİTABIN ORJİNAL BASKISINI ALAN ARKADAŞIMIZDAN ÖDÜNÇ ALIP OKUYALIM.
! ! !
K O R S A N A H A Y I R ! ! !

BU KİTABI İLERDE ÇOCUKLARIMIZA VE TORUNLARIMIZA OKUTMAYI DA İHMAL ETMEYELİM.

Ş U Ç I L G I N T Ü R K L E R
B İ R N U M A R A
Yanıtla
36
14
Destekliyorum 
Bildir
mcson 14.01.2006
Hepimiz az cok, egrisiyle dogrusuyla ve ozellikle kendi tarihimizi kendi capimizda biliriz. Bazen kitap;ardan ogrendiklerimizle bazen ise baskalarinin anlattiklariyla sinirli kalir maalesef bu bilgimiz. Ah Su Cilgin Turkler Ise siradan bir tarih romaninin tersine son derece basit bir dille yazilmis bir roman. Insanlari sadece disaridan gorundukleri halleriyle degil ayni zamanda icleriyle,dusunce ve hissiyatlariyla da anlatan bir roman. Guzel ve duygulu bir kurtulus savasi anlatimi mevcut. Fakat yine de bagzi yonlerden eksik bilgi icermekte. Ama olsun buna da sukur deyip..tanidigimiz herkese okutmali ve anlatmaliyiz...
Yanıtla
3
1
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
ozgur05 09.01.2006
Bu kitabı okumak Türk Milletinin tarihteki yeri ve önemini,yeni dirilişleindeki canlılığı ve azmini görmek açısından çok önemli bilgiler sağlamaktadı. Milli Mücadele yıllarının taihin sayfalarında yer almayan özel bilgilerine eişmek mümkün. Ayrıca bir yazarın tarihi roman yazmadaki üstün başarısını ve yazma gücünü de görmek mümkün. Hakkında asılsız birçok iddia atılıyor ortaya. Belli bir kesime hitap etmesi,bazıları tarafından yazdırıldığı... gibi. Ama bunlar kocaman bir balondan ibaret. Tugut ÖZAKMAN'ın kitabın sonunda da işaret ettiği gibi; tarihimizi uydurmalara ve siyasi emellere dayandıran ve belgelere dayandıramayan bazı art niyetli insanların uydurmaları bunlar. Bir arkadaşımız yorum yapmış ve demiş ki: " Kitabın arka sayfasında görüşleri yer alanlara bakarsanız kitabın kimlere hitap ettiği bellidir." Ya bu tarihin şunu bunu olur mu hiç? Koca bir tarihi devletin küllerinden binbi zorlukla dirilişe sebep olan genç bir cumhuiyet yaratılıyor. Bunu yapan ne tek başına M. Kemal Paşa, ne diğer komutanlar ne de adı belli olan biri... Bunu yapan vatana gönül veren yüreklerdir. Bunu anlamayacak kadar siyasi düşünmek bizi o günlerin gerici günlerine götürmekten öteye geçemez. Hangi tarihi romanda yüz sayfa kadar bi kaynakça ve bibliyografya bilgisine denk gelinir ki? Yazarımız kitabı oluştururken ne kadar çok araştırma yaptığını da ispatlamış oluyor böylece. Kitapta Anadolu insanının şu bu demeden M.Kemal öncülüğünde birleşimiş olması onların ne kadar özgürlükçü ve ileri görüşlü olduğunu gösterir. Halkımız yekpare ayağa kalkıp karanlığın üstüne güneş gibi doğarken neden hala o günlerin hatıratını ve mirasını korumak yerine gazi ve şehitlerimizin kemiklerini sızlatmayı tercih ediyoruz? Yapmayın arkadaşlar, elini vicdanınıza koyun ve gerçekleri görün. Bu vatan her insana muhtaç ve ait. Sadece vatanı göğsünden vuracaklara ait değil. Onlardan olmayınız...

Hala okumamış olanlar varsa bütün işlerini güçlerini bırakıp başlamalılar... Bir başucu kitabı ŞU ÇILGIN TÜRKLER...

İ Y İ O K U M A L A R
Yanıtla
4
3
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
bassk 09.01.2006
Biz Türkler çılgınız.Neden? Empeyalizmin sancılı kollarında kıvranan bir dünya, ne kadar kurtulmak isteselerde 19 ncu yüzyılın güçlü devletlerinin sömürgeci yönetiminden kurtulamayan milletler ve yok olmak üzere olan bir millet Türkler.Savaşlardan bunalmış, maddi kaynakları sıfıra yaklaşmış, ülkesi basiretsiz vatan haini yöneticiler tarafından umarsızca yönetilen ve işgal altındaki topraklarında kurtuluş mücadelesini kazanıp Cumhuriyet dünyaya getiren bir ced' in evlatlarıyız. Şu an üzerinde yaşadığımız Türkiye cumhuriyet'inin hangi zor koşullarda temelleri atılarak bina edildiğini anlatan etkileyici ve milli gururumu gökyüzüne çıkartan bir eserdir. Çılgınız çünkü biz Türk oğlu Türk'üz.
Yanıtla
5
1
Destekliyorum 
Bildir
kitap kurdu44 08.01.2006
Bu kitabı boğazım düğümlenerek okudum.Okuduğum hiçbir kitapta bu kadar dua okumamıştım.Bu millet ne evlatlar kaybetmiş ne mücadele vermiş.Teşekkürler Sayin Turgut Özakman
Yanıtla
16
3
Destekliyorum 
Bildir
Mustafa Sahin 07.01.2006
tarih bu kadar güzel ve ayrıntılı anlattıgı için Turgut Özakmana teşekkürler herkezin bu kitabı mutlaka okumasını isterim ve insanlar bu toprakları bize bırakmak için yaptıkları mücadeleri görüp bir karış topragın önemini çok iyi bilmeli ve kolayca feda edilmetecegini anlamalılar eyer insanlar senin için canlarını feda ettilerse sende onlar için yapabilecegin en güzel şey emanetlerini sonuna kadar sahip çıkmalısın.
Yanıtla
4
1
Destekliyorum 
Bildir
Abdullah Arda 07.01.2006
biz millet olarak her okuduğumuzun doğru olması gerektiğine inanan bir yapıya sahibiz. ancak atladığımız küçük bi nüans var ki o da bu küçük dünyada sadece bizim yaşamadığımız. biz sadece kendi bakış açımızdan olayları değerlendiriyoruz bu da bize büyük bir yanılgı payı bırakıyor.ancak baştada dediğim gibi aynı tarihte aynı saatte sadece farklı bir mekanda yaşananlar ve yaşananlara verilen tepkiler çok farklı olabilmekte buda çok doğal bir sonuç. bizi anlatan , bizim cephemizden, kısacası bizden birinin kaleme aldığı son derece gerçek ve son derece etkileyici bir kitap okul kitaplarındaki tarih ve kişilerin hegomonyasından sıyrılmış son derece akıcı ve farklı bir tarih anlatımı. tarih benim için hiç bu kadar sürükleyici olmamıştı. türk tarihi zaferlerle doludur ama sadece savaşlarda kazanılan zaferlerle değil. arkaşlıkla , dostlukla , kardeşlikle, onurla, hoş görüyle, azimle, vatan sevgisiyle, millet aşkıyla, özgürlük ve hürriyet inancıyla ve ALLAH inancıyla kazanılan zaferlerle doludur. savaşın sadece kan dökülerek kazanılmadığını dünyaya gösterebilen tek milletin çocuklarıyız. kendi tarihimizi çok iyi bilmeli ve sahip çıkmalıyız bu sadece tarih derslerinde öğrenilenlerle olması imkansız. çünkü bizim tarihimiz anlı şanlı türk tarihidir. dünya ya asırlarca liderlik yapmış bir milletin torunlarıyız. çanakkale zaferinin tarihini bilmek zorunda değilsiniz ama yaşananları bilmek en büyük sorumluluğumuz , kurtuluş savaşını harfiyen bilemiye bilirsiniz ancak kazanılan zaferin dünya tarihini değiştirdiğini bilmelisiniz, istanbulun fethini ayrıntılarıyla bilemiye bilirsiniz ama dünyada bir çağı kapatıp başka bir çağı açacak kadar önemli olduğunu bilmek zorundasınız. çünkü siz sadece kendinize yada kendi milletinize karşı sorumlu değilsiniz tüm dünyaya karşı sorumlusunuz . çünkü bizim atalarımız yıllarca onlara ders vermekten bıkmamışlar. bizde atalarımızın verdiği dersleri ancak okuyarak öğrenebilir ve yeni deerslerle dünya arenasında var olabiliriz . ancak bunun birinci ve tek şartı kendi öz tarihini bilmektir. işte size başlamak için büyük bir fırsat ve büyük bir eser. ne duruyorsunuz dünya tarihi bizleri bekliyorrrr.................
Yanıtla
4
0
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
kadiraykut 05.01.2006
ilk olarak kitabin arka kapagindaki cumhuriyet gazetesi yazarlarinin yorumlarini görünce kitabin hangi kesime hitap ettigini tahmin edebilirsiniz!!! bu kitap bize okullarda ögretilen ve bize asla dogrulari ögretmeyen RESMI TARIHin ROMANLASTIRILMIS VERSIYONUdur. zaten sirf bu yuzden okullarda ders kitabi olarak okutulmasi teklif edilmistir!!!sonuc olarak;dogrulari bu kitaptan asla ögrenemezsinizzz
Yanıtla
62
72
Destekliyorum 
Bildir
Hilmikemal 05.01.2006
Bu kitap bir tarihi anlatmaktan çok bir efsaneyi canlandırmaktadır.
Olaylar roman kurgusu içinde ele alınırken belli bir fikri ön planda tutmuş, diğer cephelerde neler düşünüldüğü göz ardı edilmiştir.
Yazarın kendi doğrularına göre yazılmıştır.
Halbuki savaşan, savaşa karşı çıkan, destekleyen ve köstekleyenelerin tamamının kendi doğruları ve bu doğruların da taraftarları vardır.
Bu kitabı okursanız zevk alırsınız. Kendiniz ve ecdadınızla gurur duyarsınız. Gaza gelirsiniz. Heyecanlanırsınız. ancak;
Asla tarih doğru bir tarih öğrenmiş olmazsınız.
H.Kemal (Sosyal Bilgiler Öğretmeni)
Yanıtla
8
7
Destekliyorum 
Bildir
papatyamix 04.01.2006
BU KİTABI ANLATMAKLA BİTİREMEM.
ŞU ÇILGIN TÜRKLER" KİTABINDAN ALINTI
Savasin en kanli gunlerinden biriydi. Asker en iyi
arkadasinin az ileride, kanlar icinde yere dustugunu gördü.
İnsanin basini bir saniye siperden cikaramayacagi gibi bir ates
altindaydilar. Asker tegmenine kostu hemen: - Komutanim, bir kosu arkadasimi alip geleyim mi?
Delirdin mi?" der gibi bakti tegmen..
Gitmege degmez oglum, arkadasin delik desik olmus. Buyuk
olasilikla ölmustur
bile. Kendi hayatini da tehlikeye atma
sakin! Ama asker o kadar israr etti ki,
tegmen izin vermek
zorunda kaldi. Peki, dene bakalim! Asker yogun ates altinda
firladi siperden ve mucize eseri, arkadasinin yanina kadar gitti, yarali
arkadasini sirtlandigi gibi tasidi. Birlikte siperin icine
yuvarlandilar.
Tegmen kosup yaraliya bir goz atti ve nefes nefese bir kenara
yikilmis askere döndu: Sana
hayatini tehlikeye atmaya degmez, dememis miydim! Bu zaten
ölmus...
Degdi Komutanim, degdi! dedi asker. -
Nasil degdi, arkadasin zaten ölmus, görmuyor musun? - Gene de
degdi komutanim, cunku yanina vardigimda henuz yasiyordu...
Ve onun son sözlerini duymak, dunyalara bedeldi benim
icin... Ve, hickirarak, arkadasinin
son sözlerini tekrarladi:
"Gelecegini biliyordum!"
GELECEGINI BILIYORDUM!
Kalbimizde "arkadaslik" denilen bir mucize var.
Nasil oldugunu, nasil basladigini bilemezsiniz.Ama bunun ozel
bir armagan oldugunu, Allah'in bir lutfu oldugunu bilirsiniz.
Gercekten de arkadaslar nadide mucevherlerdir. Yuzunuzu guldurup,
basarmaniz icin cesaret
verirler. Sizi dinlerler ve kalplerini acmaya hazirdirlar.çok nadide bir parça arkadaş canlısı tüm insanlara gelsin.
Yanıtla
62
4
Destekliyorum 
Bildir
halil azak 01.01.2006
valla kitapların kalın olup olması aldırmam ama bu kitapda zorlandığım tek kısım savaş stratejilerinin ayrıntılarıydı.ama bu kitapdan atalarıma ait gerçek bir çok olay öğrendim.hafızamdaki silik mermi taşıyan kadınlar gerçek oldular gözümde.ve anladım ulusumu ve atatürkü anladım insan olduğunu gördüm fedakar bir insan olduğunu.atatürkü sevmek her yerde okullarda vs. fotoğrafını asmak değildi bunu anladım.delici bakışlarına kaç kişi takıldı.kaç kişi konuştu onunla iç dünyasında yüzleşti kendiyle.ve kaç kişi kendine sordu başkası için ne yaptım vatanım için neyi yaptım layıkıyla diye? bu soruların oluşması bile büyük bir ilerleme kendi adıma

vatanını seven herkes tarihini daha iyi tanımak adına okusun derim.iyi okumalar.
Yanıtla
56
8
Destekliyorum 
Bildir
muallim1466 31.12.2005
"Şu Çılgın Türkler" yalnızca bir dönemin muzaffer tarihini anlatan bir roman değil,bir ağlama kitabı hiç değil,her sayfasında,her bölümünde bugüne uyarlamanızı beklerim.Ne kadar büyük benzerlikler gösterdiğini göreceksiniz.O günün kötü adamları ile bı günün kötü adamlarının sadece adları değişik,yaptıkları icraat ise aynı.Bu millet aynı şeyleri yaşamak zorunda mı?Ki,artık Mustafa Kemal de yok.Ama onun bıraktığı ülkü var.Bu devrimlere sarılarak bu belalı dönemi de aşacağız.85 yıldan beri uyuyan,şimdi canlanmaya çalışan virüslere hayat hakkı tanımayacağız.Buna inancım bu kitabın satışı ile doğru orantılı.Sağolun Turgur Hocam.Ellerinizden öperim.Sizde Sakaryada savaşanlardan birisiniz bana göre.
Yanıtla
10
3
Destekliyorum 
Bildir
Qoqi 28.12.2005
Şu çılqın türkler yerine Eşsiz Bir Toplum adıyla yazılması gereken bir kitaptır. kitabı baştan sona okumak gerçekten de insanı etkiliyor. zamanında yaşanmış ama, bize sadece yazı olarak ulaşan bu tarihi tekrar yaşamak isteyenler çılqın bir Türk bu kitabı bir kere daha okumalı. Çanakkale gittiğimde orda gördüklerim, oradaki manevi hamanın etkisinden halen daha kurtulmuş değilim. sanki etrafımda orada yatan şehitlerimizin ruhu da bizimle beraber dolaşıyordu orada, işte kitaptaki bütün yaşanmış hadiseler ve olaylar bize aynen intikal ettirilmiştir. kendi şahsım adına bir yabancı uyruklu öğrenci olarak söz veriyorum ki, bu kitabı götürüp Azerbaycan'da kütüphaneye hediye edeceğim. oradaki insanlar da Türklerin yenilmezliğini, azmini, gücünü ve insanlığın nasıl yaşanması gerektiğini öyrensinle. tekrar teşekkür ederim.
Yanıtla
8
4
Destekliyorum 
Bildir
Recep Hekimci 27.12.2005
KITABI OKUYUNCA DUYGULANMAMAK ELDE DEĞİL.ASLINDA BIZE ÖZELEŞTİRİ YAPMA SANSINIDA FAZLASIYLA VERIYOR..VATANIMIZI SEVDIGIMIZI SOYLERIZ HEPIMIZ,ANCAK O ZAMANKI SEVGININ,KAHRAMANLIKLARIN ACBA YUZDE KACININ BUGUN YAPABILIRIZ..ECDADIMIZ HERZAMAN BIZIM GURUR KAYNAGIMIZ OLDU,ANCAK YAZIKKI BIZIM TORUNLARIMIZ BIZIM ICIN AYNI GURURU YASAMAYACAKLAR...SIZLERE COK BORCUMUZ VAR..ALLAH MEKANLARINI CENNET ETSIN..TURGUT HOCAMIZINDA ELLERINE SAGLIK,ALLAH ONDANDA BIN KERE RAZI OLSUN..
Yanıtla
10
1
Destekliyorum 
Bildir
cornelious 27.12.2005
Buram buram emek kokan bir eser.Çok geç kalınmış eleştirilerine katılmak istemiyorum çünkü Türkiye'nin şuan ki durumu açısından halkımıza uyutmamayı,satılan ülke emeğinin ülke toprağının ne canlar pahasına kazanlıdığını gösteriyor.Özellikle ulusal değerlerini yitirmiş daha doğrusu unutmuş genç vatandaşlarımızın okuması gereken bir eser.
Sevgili Turgut Özakman'ın bir sözü vardı;"oğullarım odalarına Che Guevera'nın posterlerini koyuyorlar oysa ki Kurtuluş Savaşı'nda onun gibi binlerce kahraman var fakat haberleri yok"...
Yanıtla
11
1
Destekliyorum 
Bildir
foreverfb 27.12.2005
nefis bir kitap.fakat bizi asyadan anadoluya taşıyıp 600 yıl da dev bir imparatorluk kuranlara ve onların şanlı tarihine saygı açısından biraz daha yumuşak ifadeler kullanılabilirdi.bence sayın özakman osmanlınlnda tirk olduğunu biraz gözardı etmiş.bence bu kitabı en çok okumaya ihtiyacı olanlar bizi savaşmadan son 50 yıda esarete mahkum edenlerdir.kurtuluş savaşının anlamını kavramadan ülkeyi iktidar hırsıyla felakete sürükleyen ve sürüklemeye devam edenlerdir.sol sağ diye yıllarca ülkeyi yiyip bitirenlere irtica emperyalizm kapitalizm liberal ekonomi alt kimlik üst kimlik diye ülkeyi yavaşlatanlara bir cevaptır bu kitap.bizim gurur dolu bir şanlı tarihimiz ve savunmamız ve korumamız gereken tek politika ideoloji kavram görüş türklüktür.te hırs aşk sevgi vatandır.yazarı tebrik ediyorum
Yanıtla
7
4
Destekliyorum 
Bildir
kkeskin 26.12.2005
yıllardan beri adam akıllı bir romanımız piyasada yoktu hemde milli duyguları yaşatan ve kültür aktaran bir roman. Başka ülkeler bunu o kadar iyi yapıyorlar ki ! Kırk yılın başında milletin aklını başına getirecek bir eser yazıldı. Millet başladı yok şöyle yok böyle. Rambo tek başına filimlerinde 300 kişiyi öldürürken millet ağzı açık izliyordu abartı falan demiyordu hiç kimse! Sonuç olarak bu romanın haksızca eleştirildiğini düşünüyorum. Yaşatarak bizlere bu toprakları nasıl kazandığımızı anlattı en önemlisi bu...
Yanıtla
3
2
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
kpt.sencer 22.12.2005
öncelikle teşekkürler emek verenlere ve takii yazılı olanları yaşamış şerefli ecdadımıza tarihimiz bu tip nice kitaplar yazdıracak olayları barındırıyor . okuduğum sürede -kitapdan kafamı kaldırınca gördüğüm dünyadan- kaçtığım ve teselli bulduğum bir siper oldu. evet sadece düşünmeyen bunu hayata geçirebilen insanlara ne mutlu ve ne mutlu böyle bir ulusun ferdi olduğuma
her çocuk okumalı ve ebeveyn evine almalı ve düşünmeli yaşananları ve bugün dünyasını birleştirmeli yıllardır boş duran uçları doğru düşüünebilmek doğru kaynaktan beslenmektir. Kendi kaynağından beslenmeyen hoş olmaz.

Yanıtla
7
3
Destekliyorum 
Bildir
kalemimin ucu 22.12.2005
Nihayet Türklüğü ve Türk Kurtuluş Savaşını öven bir kitap bu kadar satıldı ve okundu. Yazarından, okuyucusuna kadar herkese teşekkür ederim. İlk önceleri böyle bir kitabın Türkiye'de pek rağbet göreceğini sanmamıştım. Çünkü gündemde olup, çok kitap satmak isteyenlerin taktiği belli: Türkler'e ve Türkiye'ye saldır, hakaret et!.. O zaman bütün batılılar(!) ve sözde aydınlar(!) arkanızdadır. Hatta ödül bile verirler... Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin hangi şartlarda ve nasıl kurulduğunu bu günkü nesle anlatabilmek açısından bu kitabı çok önemli buluyorum. Ne Mutlu Türküm Diyene.
Yanıtla
12
1
Destekliyorum 
Bildir
nalan75 21.12.2005
Turgut Özakman'a bize böyle bir eser kazandırdığı için sonuz teşekkürlerimi sunuyorum. Çevremdeki herkese okuması için şiddetle öneriyorum. Hatta bu yıl başında tüm sevdiklerime (ve sevmediklerime) hediye olarak bu kitabı aldım. Şu son zamanlarda artık ulus bilincimizi yitirdiğimizi düşünürken, bu kitabın bu kadar çok satması ve okunması beni çok gururlandırdı. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE! NE MUTLU BİRLİK VE BERABERLİĞİN ÖNEMİNİ ANLAYANA. Herhesin mutlaka anlaması lazım artık, bu ülke bu kadar kolay kazanılmadı. Şu anda özgür bir şekilde bunları konuşabiliyorsak, atalarımızın "çılgınlık"ları sayesinde.. Ruhları şad olsun, toprakları bol olsun...
Yanıtla
20
2
Destekliyorum 
Bildir
muzaffersezen 15.12.2005
bu kitabın bu kadar satmasındaki asıl sebep bence bi anda popüler olması tabii bu kitabı kötü ve ya iyi diye değerlndirmemizi gerektirmiyor aslına bakarsanız kitabı alanların yarısı bile bu kitabı okumadı(bunun sebebi kitabın akıcı olup olmaması değil) çünkü kitabı çoğu okumak için almadı almış olmak için aldı benim kitap hakkındaki yorumlarıma gelecek olursam kitapta osmanlı hanedanlıği tamamen vatan haini ve korkak olarak gösteriliyor(bence bunun sebebi objektif bi araştırma yapılmamış olması) ve bu kesin bi yargıya bağlan mak istiyor
Yanıtla
19
26
Destekliyorum 
Bildir
EmproperAttila 15.12.2005
Nihat arkadaşıma canı gönülden katılıyorum.Bu mudur bütün hikaye,Vahdettin kötü Atatürk iyi,vatan o yüzden kurtuldu.Ya bırakın bunları arkadaşlar.Ne Atatürk ne de Vahdettin yalnız olsalardı bu vatanı kurtaramazlardı.Birbiriyle mükemmel bir uyum içinde çalışmış bu iki güzide insan vatanımızın kurtulmasında beraberce ve birbirinden haberli şekilde savaşmışlardır.Vahdettin'de o kadar sıkı bir ortamda bir subayı gizlice başka kılıklar ve ünvanlar altında Anadolu'ya gönderme cesareti olmasaydı ve Atatürk'te de o milli duygular ve zeka olmasaydı bu millet o berbat günlerden daha yıllar boyunca kurtulamazdı.İki insanın ortak bir yönü bu milleti kurtardı,Türk Milletinin özgürlüğüne ve köklerine ne kadar bağlı olduğunu bilmeleri.Herkes atalarına sahip çıkarken bizim milletimizde onlara tükürmek adet oldu,işte bu vefasızlığımız yüzünden de geri kalmaya hep mahkumuz.Güya bu safsata kitap kanıtlara ve belgelere dayanıyormuş.Yok ya!!!Ulusumuzun önderi Atatürk kendi hatıralarında bile bahsetmiş Anadolu'dan başlatılacak büyük bir hareket için kendisini bizzat Sultan Vahdettin'in çağırdığını.Kendisi bugün hayatta olsaydı(keşke) sırf kendi ideolojik emelleri için Mustafa Kemal Atatürk gibi saygı duyulacak bir şahsiyeti bile kullanabilecek kadar alçalmış bu hokkabazların hepsinin yüzüne tükürürdü inanın,ben size bu vatanı bunun için mi emanet ettim diye...Başka da bişey demiyorum artık,anlayana sivrisinek saz...
Yanıtla
11
26
Destekliyorum 
Bildir
KY-103842 13.12.2005
kitabı aldım ve fakat okuyamadım. hem bir roman olarak başarısız, donuk, hem de adının hak ettiği orijinalliği koruyamamış. osmanlı ile türkiye arasına bu kadar kesin sınır koymak ancak böyle bir aklı evvelin işi olabilir. padişah ve avanesi kötüydü, vatan hainiydi, pisti; Atatürk ve avanesi iyiydi, vatanı kurtardılar, güzel insanlardı. bu mudur yani bunca yıldır milli mücadele hakkında bilgi ve belge toplayan, bu konuda uzman olan bir insanın varacağı yargı? biz sanki bilmiyor muyuz insanların hangi dinden meşrepten olurlarsa olsunlar iyileri olabileceği gibi kötülerinin de olabileceğini? bir sürü gerçek es geçilmiş. milli mücadelenin başlaması konusunda padişahın anadoluyla ilişkileri hiç anlatılmamış. hep kötü ele alınmış. padişah vahdettinin giderken kendi hakkını bile hazineden almadığını Atatürk bile teslim ediyor. peki bu nasıl vatan satmadır ki vatanı sat giderken yanına çok az bir para al ve gurbet elde perişan öl! insanlara büyük bir yalan söylenmiş bu kitapla o kadar. gerisi zaten roman.
Yanıtla
19
37
Destekliyorum 
Bildir
negromin 13.12.2005
Tarihimizi ilk defa bu denli sıkılmadan ve zevkle okudum.Okul kitaplarında ki o klişeleşmiş yazıları okumaktan bıkmıştık artık.Kitabı bir arkadaşımdan ödünç alarak okudum.Fakat en kısa zamanda bir tane satın alıp tekrar okuyacağım (yazarın tavsiyesine uyarark) .Hem böyle bir kitap her Türk insanının kütüphanesinde bulundurması gereken bir kitaptır.Yazara, ülkemizde böyle bir açığı kapattığı için sonsuz teşekkürler ...
Yanıtla
20
4
Destekliyorum 
Bildir
night-elf 12.12.2005
bazılarımız kitapla ilgili yorumlarını açıklarken kitabın lise ve orta okullu gençler için yazıldığını iddea etmiş ve kitabın fazla duygusal ve acıklı olduğunu dile getirmiş.öncelikle kitap tabikide gençlere hitap edecek çünkü bu ülşkeyi ilerde onlar yönetecek içi geçmiş sönmüş nicklerinde ingilizce ad kullanan sempatizanlar değil. gözünüzü seviyim bırakın artık iyi satılan eserlere çamur atmaktan belki insanlar sadece çok satan kitapları okuyor ülkemizde en azından okuyorlar bunada şükür.ama olmaz bir hamlet bir bir tolstoy okumalılar çünkü böyle medeni olunuyor değilmi?
bu güzel kitaba romanlaştırılamamış denmesi ne kadar gariptir anlamadım acaba ciddi olarak ve gerçekten bir edebiyatçı tarafından yapılan bir yorummudur bu yoksa futboldaki gibi herkafadan bir ses çıksın diye mi yapılan bir yorum.. ya kitabın vermiş olduğu mesaj
ogünün şartları ve ülkemizin bugün kü hali gayet açık...daha neyine tartışıyoruz anlamadım.. ayrıca evet kitap gençlere yazılmalıydı bencede çünkü bu ülkeyi bu bataklıktan kurtaracak gençlerdir......bu arada dinciler konusunada değinmek istiyorum bir arkadaş ya bu ülkede hiçmi vatanını seven dinci yokmuş diye feryat figan etmiş..ona kitabı iyi okumasını tavsiye ederim zaten hainlik yapanlar dinciler değil islam kimliği altında dolaşan para budalası osmanlı beyleridir...
son olarak kitapla ilgili şunu söylemek istiyorum ben çok çok beğendim gerçekten bu ülke gençliğinin böyle bir kitaba ihtiyacı vardı Turgut Özakman beye teşekkürlerimi sunarım (belliki bazı yorumcuların gençiğinde böyle bir kitap çıkmadığı için çabuk teslim olmuşlar ) bir kitap için kampanya başlatılıyorsa herkesin elinde geziyor ve geçmişe isyan ediyorsa konuşmaya gerek yok romamı tarih mi diye en basitiyle GERÇEK eğer kitabın yanlı olduğunu düşünen varsa yabacı belgeleri araştırsın internetten ben araştırdım incelettim çevirttirdim hepsi doğru...teşekkürler TURGUT abi....saygılarımla....
Yanıtla
17
3
Destekliyorum 
Bildir
weblebi 07.12.2005
Çok güzel bir eser ortaya çıkmış.Türk Millitinin geçmişini yani Kurtuluş Savaşını çok iyi dile getirilmiş.Bunun da böyle olması yaşanmış bir olay olmasının yanısıra Türk ruhunun ve azminin gücünün yaptıklarını dile getiriyor.Belki çok kayıplar vermişiz ama hiçbir zaman düşmana karşı yılmamışız.Kadınımızla erkeğimizle canımızı dahi ortaya koyarak vermemiz gereken savaşı vermişiz.Bence başka dillerede çevrilerek her milletin okuması gereken bir kitap.Çünkü Türkü ve onun gücünü azmini yurt severliğini dile getiriyor.Herkese örnek olmalı bence.Keşke şimdide ozamanki gibi tek yumruk olunsada birbirimizle değilde bizi çekemeyen başka milletlere karşı göğsümüzü gerip kendimizi göstersek
Yanıtla
9
1
Destekliyorum 
Bildir
ruyasude 07.12.2005
Bu kadar çok baskı yapmasına, gazetelerde ,dergilerde,televizyonlarda bu kadar çok konu olmasına şaşmamak lazım gerçekten güzel bir kitap.Yazarın bu kitabın üzerine çok uğraştığı her halinden belli emeğe saygı duymak lazım.Genel anlamda güzel olmasına rağmen kafamı karıştıran bölümlerin olmadığını söyliyemem, onlarıda başka bir şekilde aydınlatırız inşallah.Aslında kitap bizlere okul hayatımız,yaşamımız boyunca sürekli öğrendiğimiz şeyleri anlatıyor herkes kurtuluş savaşının bütün aşamalarını, hangisini biz kazanmışız, hangisini karşı taraf kazanmıştır bunları bilir o yüzden kitabı okurken sıkılmıyorsun çünkü sonuçta ne olacağını biliyorsun :)
Genel hatlarıyla olayları biliyoruz belki ama bizim bilmediğimiz olayların ayrıntıları ,işte onlarıda bu kitapta bulabiliyorsunuz.Olayları ,olayların nasıl ne şekilde vuku bulduğunu,kimlerin destek kimlerin köstek olduğunu ve daha bir çok şeyi bulabiliyorsun.Bu verilenlerin ne derece güvenilir kaynaklardan elde edildiği konusuna gelince oda bu kitabı okuyan kişilerin araştırmaları ve bilgilerine göre değişir.
sonuç olarak bu kitabı bitirdiğinde zaten bildiğin bir şeyi tekrar hissediyorsun, bir toplumda halkıyla,siyasetçisiyle,başkanıyla,bakanıyla,zenginiyle,fakiriyle vs birlik,beraberlik velhasılıkelam bir bütünlük varsa o ülke kolay kolay parçalanamaz.
Yanıtla
11
1
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
Kitap, herşeyden önce sizi kurtuluş savaşı yıllarına götürmekle kalmıyor adeta o günleri yaşatıyor. Burada da Özakman'ın uslubu ve zengin alıntıları başat rol oynuyor. Gerçekten insanın okudukları karşısında tüyleri diken diken oluyor. Bir yandan seviniyorum, am bir yandan da ne kadar zor şartlar altında kazanılmış olan bu vatanımızın bugünkü halini görünce de hüzünleniyorum. Kesinlikle okunmalı hatta herkese okutulmalı...
Yanıtla
13
2
Destekliyorum 
Bildir
elwood 07.12.2005
Herkese bravo, yine bir çok satan kitap ve yine çok yorum.
Neden sadece ismi duyulan kitaplar okunur? Etrafa "ben de okudum " demek için mi? Elinde kitabı taşıyıp etrafa göstererek kuvayi milliye ruhunun ayakta olduğunu mu göstermek isterler? İnsanlarımız neden bu kadar kolaycı? Laf ola torba dola diye yorum yazılır mı yahu bu arada? Ya da sırf islam dininin hangi tarikatına sempati duyuyorlarsa artık bazı arkadaşlar sadece dindarlara hoş olmayan pasajlar var diye eleştiri yapılır mı ? El insaf okumayanlar bile eleştirebiliyorlar.

İnternet kültürü, kültürsüzlük olmamalı.
Üzerine alınması gerekenlere bunlar. Alınması gerekip de alınmayanlar için zaten geçmiş ola.

Son olarak kitap hakkında benim yorumum:
Özakman direkt olarak gençleri hedef almış. Kitabın her paragrafında belli bu. Tarih sırası, kişiler, savaşlar düzenli ve yeterli şekilde verilmiş. Ama iş romanlaştırmaya gelince maalesef olmamış Fazla çocuksu olmuş. Yine gözyaşı ve duygu seli ile kendine bağlamaya çalışmış yazar okurları ama nafile, kurtaramamış. Ne tarih kitabı olmuş ne de roman. Kendi adıma zevk aldığım bölümler sadece savaş startejilerinin işlendiği bölümler oldu. Ama o da yetersiz kalmış, romanlaştırma çabasına ayağı takılarak. Ortaokullar ve lise başlangıç sınıfları için uygun bir kitap. Bunun fazlası değil. O da kitap gerçek bir olayı anlattığı için. Öyle bir olay ki kim yazsa ilgi çeker zaten. İyi okumalar.
Yanıtla
7
32
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
Şu çılgın Türkler kitabını okudum. Kitap hakkında birsürü olumlu/olumsuz eleştiri yazılmış, hepsini belirtmeye gerek yok. Kitapta neredeyse bütün dindar insanlar vatanhaini olarak ilan ediliyor. Bu memleketteki dindar insanların hepsi vatan hainimi kardeşim?
Yanıtla
9
39
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
haktan 03.12.2005
Türk milletinin okumasi gereken bir kitap. Ben TRTnin Kurtulus adli filimini defalarca izledim hemen hemen ezbere biliyorum yani kitabi sanki daha önce okumus gibiydim ama yinede gözlerimin yasarmasina engel olamadim.
Atalarimiz vatanimizi düsmanlardan kurtar,mak icin neler yapmis ne cefalar cekmis ne canlar verilmis insan okumaya bile dayanamiyor.
Bu kitabi herkes okumali ve etrafindaki insanlarin okumasini saglamaliki bu vatan kurulurken atalarimiz neler cekmis herkes bilsin ve gevmiste yapilan yanlislar bugün biz gencler tarafindan tekrarlanmasin.
Yanıtla
26
3
Destekliyorum 
Bildir
çomi 01.12.2005
Böylesi bir kitabın Türkiye Cumhuriyeti tarihini bilmek isteyen herkesin kütüphanesinde olması gerektiğine inanıyorum. Kimileri olayların abartıldığını ve tarihimizin hep iyi yanlarının gösterildiğinden yakınmışlar. Bir ulusun tarihi yazılırken bu neredeyse bir kuraldır. hiç bir dünya ülkesi biz şöyle berbat hatalar yaptık demez. Söz konusu bu durum tarih yazılırken var olagelmeye devam edecektir. Eleştirel bir şeyler okumak isteyenler sosyoloji kitaplarına yönelebilirler. Bu bir tarih kitabı kütüphanemde yer aldığı gibi dostları ma da hediye etmeyi düşünüyorum.
Yanıtla
12
2
Destekliyorum 
Bildir
sebekraliçesi 30.11.2005
kurtuluş savaşı,türk milletinin her ferdinin canını dişine takarak kazandığı bir zaferdir.bunu anlatmak güzel bir iş.ama ben şunu anlamıyorum niye güvenilir olup olmadığı anlaşılmayan belgelere dayanarak bir çok insan vatan haini ilan ediliyor.osmanlı padişahi istanbulu fethedince cihan padişahı ancak ülke zor durumda kalınca vatan haini.(asılsız iddialar sebebiyle) hemde bu ülkeyi yirmi yılda yirmi kat küçülmesine sebeb olan ve imparatorluğu 1.dünya savaşına sokan osmanlı padişahları değilken.
tarihimize tarafsız olarak bakma ümidiyle...
Yanıtla
6
18
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
memet291 29.11.2005
Şu Çılgın Türkler adlı kitap gerçekten harika bir eser. Bu kitap kelimenin tam anlamıyla harika. Kitapta Kurtuluş Savaşı yıllarımız anlatılıyor. Çektiğimiz zorluklar çileler ve bütün bunlara rağmen kazandığımız zaferler. Kısacası kitap bir milletin dirilişini kendini kurtarışını konu edinmiş. Yazarı tebrik etmek lazım böylesine güzel bir eser verdiği için. Bu kitabı herkese tavsiye ederim. Mutlaka okunulması gerekilen bir kitap. Ayrıca gelecek nesillerede okutulmalı. Yazara böylesine güzel bir eser oluşturduğu için teşekkürlerimi sunarım.
Yanıtla
6
2
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
Nezahat Ayhan 28.11.2005
Kitabı dün aksam bitirdim.bence biz büyükler çocuklarımızın mutlaka okumasını sağlamalıyız.Türk tarihini gençlere derste ezberletmek yerine okulda bu kitabın okutulması gerekir.Tarihten zevk alacaklarından eminim.Ayrıca okurken hiçbirşey hissetmeyenlere ve fark edemeyenlere cevabım.Sonsözü birkez daha okumaları ve anlamaları...hala birsey hissedilmiyorsa ne diyeyim korkarım kendilerinden..
Yanıtla
8
1
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
kebikec34 28.11.2005
bu kitap çoğunluğun itibar ettiğinde hayır yoktur sözünü bir kez daha tescil ediyor.değil.ilkokuldan başlayıp üniversiteye kadar resmi ideolojinin sürekli olarak empoze ettiği artık kabak tadınında ötesine geçen bildik şeylerin tekrarından başka bir şey değil.kitabı göklere çıkaranları ve okurken ağladığını söyleyenlere hayret ediyorum.Onların farkettiği benim fark edemediğim şey ne acaba.
Yanıtla
14
28
Destekliyorum 
Bildir
sippos 28.11.2005
kitabı okurken gözyaşlarımı tutamadım, hem de bir kez değil!!! bu kitabı yabancı biri okusa efsane zanneder(yunan mitolojisi gibi) fakat gerçeğin aslında ta kendisi! bize Mustafa Kemal' e hayranlık duymamızı ve bu toprağın uğrunda verilen canların değerini bilmemiz gerektiğini bir kez daha hatırlatıyor...
Yanıtla
12
4
Destekliyorum 
Bildir
unyeli 27.11.2005
kitabı okudum tek kelimeyle bir şaheser.bu arada bartelomeo rumuzlu arkadaşada atfen; neden sadece kendi açınızdan değerlendiriyosunuz olaylaı anlayabilmiş değilim.siz gerçekten tarihimizi bildiğimizimi saniyosunuz.lütfen etrafınıza bugün ülkede yaşananlara bir bakın ne kadar ders alabildik sizce kurtuluş savaşı yıllarında yaşanmış olaylardan .bu gun aynı olayları gormek o kadar mümkünki ülkemizde. bu kitap a dan z ye herkese ulaştırılmalı ozellikle gençlere yeni nesile. zira şanlı tarihimizin o kadar uzağındaki gençlerimiz.ne olur belli bir kesime bakıpta değerlendirme yapmayın.inanın yeterince bilmiyor yada ilgisiz davraniyoruz.sayın turgut özakman elinize kaleminize yüreğinize sağlık teşekkurler
Yanıtla
8
5
Destekliyorum 
Bildir
AHESGO 21.11.2005
1948 yılında on arkadaşıyla on gün boyunca, polatlı'dan dumlupınar'a kadar yayan yürüyen turgut özakman, milli mücadelenin romanını yazmaya o gün karar vermiş. şu çılgın türkler 57 yıllık bir araştırmanın ürünüdür. şu çılgın türkler, dünyadaki en meşru, en ahlaklı, en haklı, en kutsal savaşlardan birinin, emperyalizme karşı verilmiş ve kazanılmış ilk kurtuluş savaşının, bir millileşme ihtilalinin romanıdır.cumhuriyetimize karşı yapılan saldırıların en yoğun olduğu şu günlerde, cumhuriyetin kılık değiştire değiştire gelen emperyalizme rağmen nasıl kazanıldığının eşsiz öyküsü."
Yanıtla
30
5
Destekliyorum 
Bildir
aidata 18.11.2005
Henüz yirmidört sayfasını okudum ve ilk düşündüğüm şey Damat Ferit' in bana bugünkü iktidarlarımızı çağrıştırıyor olmasıydı. "İşgalcileri yakalatmak dinin görevidir, bu uğurda ölmek şehitliktir". Tarih tekerrürden ibaret derler boşuna dememişler, din ve devlet işlerini karıştırmak isteyenlere cevaptır bu kitap. Mümkün olsa da herkese, her kesime zorunlu olarak okutulabilse.
Yanıtla
18
7
Destekliyorum 
Bildir
KY-246322 16.11.2005
Keşke ders kitabı olarakta okullarda okutulsa. Gerçekten tam bi baş yapıt. Okullarda zaten bu kadar iyi ve anlaşılır bi dille yazılan başka tarih kitabı var mı acaba. Her Türk gencinin mutlaka okuması gereken bi kitap. Mustafa Kemal Atatürk'ün bize emanet bıraktığı bu toprakların ne şekilde hangi zorluklarla kazanıldığını anlatan bu derece güzel ve anlamlı başka bi kitap olamaz. Herkesin okumasını tavsiye ediyorum.
Yanıtla
19
5
Destekliyorum 
Bildir