Padişah Anaları Hakkındaki Yorumlar

Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
uuyyssaall 09.01.2012
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
kütüphanenizde her zaman duracak olan bir eser. osmanlı padişahlarının neden gayrimüslümlerden çocuk yaptıklarını düşeneeceksiniz
Yanıtla
11
13
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
Anduril85 28.10.2011
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
Yer yer bu kadar da değildir dedirten, biraz fazla abartılmış olsa da yine de bilmediğimiz veya dile getirilmeyen birçok gerçeği gün ışığına çıkaran bir kitap. Kütüphanenizde bulunması gereken bir kaynak.
Yanıtla
13
10
Destekliyorum 
Bildir
Fidan Keklikoğlu 01.02.2011
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
Tarihe ışık tutan bir çalışma.Ciddi arşiv çalışmaları yapılarak yazılmış.Rahat ,akıcı anlatımı okuma kolaylığı sağlıyor.Emeği geçenlerin ellerine sağlık.
Yanıtla
10
24
Destekliyorum 
Bildir
doğrucu adam 24.12.2010
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
kelimesi kelimesine doğru...Bazı yerlerde aşırı yorumlara girse de normal çünkü olaylar doğru olduğu için öfkelenip küfretmemek elde değil.TTK yayınları ile karşılaştırıyorum...hepsi doğru
Yanıtla
11
22
Destekliyorum 
Bildir
tdgn82 08.12.2009
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
Yazarın yorumlarına ve kitabın genelindeki havaya katılmıyorum, kitapta milliyetçilik kavramının işlenişi beni çok rahatsız etti ancak itiraf etmeliyim son zamanlarda okuduğum en bilgilendirici kitap, hakikaten çok kapsamlı araştırmalara dayanıyor, okumayan çok şey kaybeder..
Yanıtla
27
14
Destekliyorum 
Bildir
halilüstün 18.05.2009
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
KİTABI AKICI BULDUM. HOŞUMA GİTTİ. TAVSİYE EDERİM
Yanıtla
14
13
Destekliyorum 
Bildir
Erdek kitap&cafe Erdek kitap&cafe 04.03.2009
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
İlginç ve bilmediğimiz anlatılmamış saklanmış bir kitap okuyun.
Yanıtla
9
15
Destekliyorum 
Bildir
sibelzr 26.08.2008
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
kesinlikle okunmasını tavsiye ediyorummmmmm
Yanıtla
10
16
Destekliyorum 
Bildir
KY-471536 21.08.2008
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
Soluksuz uykusuz heyecanla okuduğum bir kitaptı hala bazı yerlerini açıp okurum.Kesinlikle tavsiye ediyorum.

SÜPER SÜPER SÜPER
Yanıtla
10
18
Destekliyorum 
Bildir
aliocal 27.10.2007
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
Kitaptaki konular tarihsel gerçekleri fazla abartıya kaçarak ve biraz hoş olmayan şekilde okurlara ulaştırmış. Dili ve anlatımı fazla yerici. Tarihimizdeki gerçekleri tabi ki bilmeye hakkımız var, ama bunları daha objektif ve biraz daha uygun bir dil kullanarak okurlara ulaştırsak daha iyi bir tarih anlayışı geliştireceğiz diye düşünüyorum. Yinede bazı söyledikleri tam anlamıyla tarihi gerçeklere uymasa bile araştıracak bazı durumları göstermesi açısında okunabilir diyorum. Seçim sizin.
Yanıtla
14
11
Destekliyorum 
Bildir
denizmavi 29.11.2004
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
Yazar, tüm padişah analarının yabancı ve hıristiyanlardan olduğunu anlatan kitabında sıra dışı konulara değinmiş.
Bu kadar önemli konulara değinilen bir kitabın araştırma kitabı yerine roman tarzında yazılması büyük eksiklik bence. Roman tarzında olunca da yazar gereksiz teferuatlara girmiş ve kahramanları şahsi düşünceleri doğrultusunda konuşturmuş. Bazı yerlerde dipnotlarla kaynak göstermiş fakat asıl belge göstermesi gereken hayati yerlerde belge yok. Bu durumda da canı istediği yerde tarihçi, istediği yerde romancı olmuş. Birkaç yerde teknik hatalara düşmüş; Kanuni Süleymen için, oğlu Mustafayı boğdurttuktan sonra torununun da kafasını kestirdi diyor. Halbuki Osmanlı Hanedanında hiç bir Hanedan üyesinin kafası kesilmemiş tamamı boğdurulmuştur. Hanedan üyelerinin kanının toprağa akıtılması anlayışı da yoktu zaten. Bununla birlikte kitabında bahsettiği olayların pek çoğunu başka kaynaklardan doğrulamak mümkün. Padişah analarının tamamının yabancı kökenli olduğunu zaten tarihi belgeler de ortaya koyuyor. Hanedandaki aile katliamlarını pek çok tarihi belgede görmek mümkün. Taht kavgalarının Osmanlı’yı getirdiği nokta her görüşteki tarihçiler için dahi malum. Burada söylemek isterim ki; yazarın değindiği pek çok konu özünde doğru olmasına rağmen uslübu yanlıştır. Kahvehanede konuşulur gibi kitap yazılmaz. En azından ciddiyet iddiası olan bir yazarın kullanacağı uslüp olmamalıdır.
Kitapta Mevlana’nın din ve ırk düşmanı olduğundan da bahsetmiş ki buna katılmak mümkün değil. Mevlana’nın eserlerini okuyan herkes onu yeterince tanıyor. Özgür düşünmek demek sağa sola hiç düşünmeden çamur atmak demek olmamalı herhalde, en azından bilimsel ahlaka sığmaz bu. Yazar Türklük adına herşeye küfrediyor; onlar Laz, bunlar Tatar, Şunlar Çerkez, Kürt diyor küfrediyor, ben de merak ettim acaba yazarın Türk ulusundan anladığı nedir. Yazar diyor ki; “Abdülaziz gezmeyi, dünyayı görmeyi çok severdi, çünkü annesi bir çingeneydi.” Yani hayretler içinde kalınacak bir ifade. Bu nasıl bir zihniyettir. Ayrıca yazar bütün milletlere küfrettikten sonra, kitabın sonunda, Atatürk’ün girişimiyle ortaya atılan Güneş Dil Teorisini övüyor ve bütün dil ve milletlerin Türklerden türediğini savunuyor. Son derece çelişki içinde bir yaklaşım.
Yanıtla
28
7
Destekliyorum 
Bildir
mihrünnisa 03.06.2012
Ne olduğu belirsiz bir yazar(!)ın palavraları!Ecdadımızın analarını ve kendilerini öylesine saptırarak anlatmış ki tüm tarih kaynaklarıyla taban tabana zıt.Bakın İLBER ORTAYLI bir röpörtajında yazar ve eseri hakkında ne diyor: Programda “Padişah Anaları” adlı kitapta yazılanların sorulması üzerine ise, Ortaylı bu konuyla ilgili olarak ortaya atılan tezlerin bilimsellikten uzak olduğunu da ifade etti. Ortaylı, şunları söyledi: “Bu kitap garip bir milliyetçilik yapıyor, Osmanlı-Türk ayırımı yapıyor. Osmanlıya geçen devşirmeler, Türkleşme sürecinden geçmişlerdir. Ali Kemal Meram’ın kim olduğunu tespit edemedim. Dış kaynaklı olduğu şüphesi var. Yazdıkları palavradır. Arşivlere dayanmaz. Tüm padişah anaları yabancı değildi. Kanuni’ye kadar Türklük vardır. Yazdıkları hiçbir şey ifade etmez. Kültürel asimilasyon önemlidir. Osmanlılar, çok erkenden dış evlilikleri bırakmıştır. Ali Kemal Meram’ın yazdıkları, okunması kolay kağıt yığınıdır. Kendisi meçhul birisidir. Başka eseri yoktur. Kimdir bu?.. Eserin yabancı menşeli olduğu söyleniyor. Tetkikten uzaktır. Tam palavraya açıktır.” Prof. Ortaylı, “Fatih Sultan Mehmet’in Hıristiyan olduğu iddiaları da vardır” diyerek, bunu kesin bir dille yalanladı. Ortaylı, “Bu kesinlikle doğru değildir. Fatih, kesinlikle Müslüman’dı. İstanbul’un fethinde de Ulubatlı Hasan figürü vardır” dedi.
Yanıtla
5
0
Destekliyorum 
Bildir
Mustafa Karaca 27.05.2012
kitabı okudum kitap yazdığını zanneten bu şahsiyet osmanlıya ve geçmişine olan kinini,öfkesini kendi kafasından uydurmasyon düşüncelerle, tarih bildiğini iddia ederek birşeyler karalamış ki bu kişininde açıkcası TÜRK olmadığı belli.Evet bazı gerçekler var bunu zaten herkes biliyor, ama bu kişilksiz zat gibi geçmişini karalıyarak, aşağılayarak değil adam gibi yazarak anlatıyor.Kitap yazmak ciddi bir iştir ki hele hele tarih yazmak daha bir ciddi iştir, ama böyle ciddiyetsiz kişilerin işi değil.GEREKSİZ VE ÖNERİLMEYECEK DERECEDE
DÜŞÜK BİR KİTAP
Yanıtla
4
0
Destekliyorum 
Bildir
nurseval 26.01.2012
büyük abartılarla yazılmış tartışmaya açık bir kitap
Yanıtla
3
0
Destekliyorum 
Bildir
defne-dilek 13.01.2012
son zamanlarda tarihle ilgili okuduğum en güzel kitaplardan biri diyebilirimmm......
Hiç sıkılmadan bir solukta okudummm tarik seven sevmeyen herkeze tavsiye ederim....
Yanıtla
1
2
Destekliyorum 
Bildir
gavurdaglı80 06.06.2011
Kitapta yazar osmanoğulları soyunun bozuk,devşirme kökenli,Türkleri ezen ,nefret eden ve onları sömüren bir anlayışta olduğunu anlatmakta.ben buna asla katılmıyorum.yabancı evliliklerle soyun bozulduğunu iddia etmek ırkçılıktır.kitap adeta geçmişi kötülemek için tarihimize tahammülü olmayan kesime hizmet etmek adına yazılmış tamamen yalan ve iftira dolu bir müsveddeden ibarettir.
Yanıtla
6
1
Destekliyorum 
Bildir
skylion 31.03.2011
Hayatta hiçbir şeyin tamamen siyah yada beyaz olmaması gibi bu kitanın içeriği de siyah yada beyaz olarak değerlendirilmemeli. Öncelikle, yazarın kullandığı yargılardan bazı noktalarda aşırıya kaçan bir Türk milliyetçisi olduğunu anlıyoruz. Osmanlı tarihinin büyük bölümünde ise dünyada ulus ve milliyetçilik kavramları önemsizdi ve patrimonyal devletin hakimiyeti vardı. Böyle bir dünyada Osmanlıları yeterince milliyetçi olmamakla suçlamak biraz haksızlık olabilir. Yazarın itham ve iddiları son derece sert ve keskin ancak birçok noktada belge ve kanıta muhtaç, zaman zaman da varsayımsal sonuçlar var. Sonuç olarak kitapta Osmanlı hanedanının histeri düzeyine çıkan saltanat tutkusu, saltanatını ve iktidarını korumak, oluşabilecek tehditleri gidermek için toplum içinde köksüz bir sınıf olan devşirmeleri oluşturması başka hiçbir sınıfın güçlenmesine izin vermemesi bunlarlarla birlikte yabancı kadınların zaman zaman devlet yönetimini ele geçirmesi, yozlaşma, yolsuzluklar ve bunların sonucunda geniş kitlelere yansıyan sefalet vurgulanmış. Bunlar da Osmanlı tarihini ciddi şekilde araştıran herkesin yapabileceği gözlemler. Kitabı okuduktan sonraki düşüncem Osmanlı hanedanının da sıradan insanlardan oluştuğu herkes gibi zaafları eksiklikleri olduğu kişiliği görece güçlü olan padişahların uygun dünya şartlarında devleti başarıya götürdüğü ancak bazı kesimlerin belirttiği gibi ulu yüce insanlar olmayıp ciddi hatalar yaptıklarıdır.
Yanıtla
6
1
Destekliyorum 
Bildir
Bu kitabı okurken kişi kendi kendisini sorguluyor, acaba bana tarih diye bu güne kadar okutulanlar neydi diye,rahmetli yazar tutukluluk günlerinde yazmış olduğu bu kitap,bence kendisini ölümsüzleştirmiştir.
Okumuş olduğumuz Osmanlının yanlış tarihi ve bizlere yutturulan padişah anaları ile bu kitapta yazılan padişah anaları arasunda dünyalar kadar fark var, samimi insanların şiddetle okumaları gereken bir kitap bence.
Yanıtla
4
1
Destekliyorum 
Bildir
bestboywx 06.09.2010
büyük bir merak ve hevesle aldım kitabı ama aradığımı bulamadım. yazarın acık ve net br sekılde taraf tutması doğrusu bnı husrana ugrattı....
Yanıtla
4
0
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
nebulaone 24.08.2010
Hayatımda bu kadar dilinin uslubu olmayan bir kitap daha okumamıştım. Bu kitabı yaklaşık 15 yıl önce okudum. Daha doğrusu yarısına kadar gelip sinirlerime hakim olamayıp sobaya atıp yaktım. Çünkü kitap bana göre insana kin ve nefretten başka bir katkısı olamayacak türden. Tarihi bir araştırma kitabı yazıyorsan bunu çizgi romanlardaki sokak ağzı ile yazılmamalıydı. Hele ki Osmanlı padişahlarından bahsederken onlar bu kadar küçültülmemeliydi. Gerçekten çok üzücü...
Yanıtla
6
1
Destekliyorum 
Bildir
eliffposta 22.04.2010
Tekrar tekrar okumak istediğim kitaplardan. Osmanlı dönemini çok akıcı bir dille anlatıyor. İsminden dolay merak edip aldığım bir kitap, içeriği beklediğim gibi doyurucu nitelikte. Herkesin kitaplığında olmalı diye düşünüyorum.
Yanıtla
2
4
Destekliyorum 
Bildir
Muhsin Çelebi 20.04.2010
İlber Ortaylı diyor ki “Bu kitap garip bir milliyetçilik yapıyor, Osmanlı-Türk ayırımı yapıyor. Osmanlıya geçen devşirmeler, Türkleşme sürecinden geçmişlerdir. Ali Kemal Meram’ın kim olduğunu tespit edemedim. Dış kaynaklı olduğu şüphesi var. Yazdıkları palavradır. Arşivlere dayanmaz. Tüm padişah anaları yabancı değildi. Kanuni’ye kadar Türklük vardır. Yazdıkları hiçbir şey ifade etmez. Kültürel asimilasyon önemlidir. Osmanlılar, çok erkenden dış evlilikleri bırakmıştır. Ali Kemal Meram’ın yazdıkları, okunması kolay kağıt yığınıdır. Kendisi meçhul birisidir. Başka eseri yoktur. Kimdir bu?.. Eserin yabancı menşeli olduğu söyleniyor. Tetkikten uzaktır. Tam palavraya açıktır. Fatih Sultan Mehmet’in Hıristiyan olduğu iddiaları da vardır. Bu kesinlikle doğru değildir. Fatih, kesinlikle Müslüman’dı. İstanbul’un fethinde de Ulubatlı Hasan figürü vardır”
Yanıtla
10
3
Destekliyorum 
Bildir
hulyami 19.01.2010
Şimdiye kadar bize öğretilenler,anlatılanlar hep yalanmı?..Fatih Sultan Mehmet'ten resmen nefret ettim.. Bu kitapta anlatılanlar doğru ise uçkursuz Türk düşmanı bir padişah..Son okuduğum Beyazıt Akman'ın eseri Dünyanın İLK Günü adlı kitapta da bir dahi.. Hangisine inanacağımı şaşırdım..Burada o zaman Tarihçilere büyük iş düşüyor gerçeği bilmek istiyoruz...Hangisi doğru??!!!...
Yanıtla
3
1
Destekliyorum 
Bildir
Asude Öcal 12.10.2009
Osmanlı tarihine farklı açıdan bakan bir kitap..
Yanıtla
3
3
Destekliyorum 
Bildir
patara59 14.09.2009
On yıl evvel okuduğum bu kitabı şu anki ortamda tekrar okumak istedim..Araştırmacı olarak güzel bir kitap yazmış Ali Kemal Meram...Herkesin okumasını tavsiye ederim...
Yanıtla
2
4
Destekliyorum 
Bildir
....EsiLa ... 09.09.2009
ben kitabı çok beğenmedim... Yani tarih bu kadar mı yalan söylüyor..bildiğim herşey tepetaklak oldu kafamda..rüyalarıma bile kabus olup girdi okuduklarım... çünkü doğru mu yalan mı gerçek mi hayal mi bu çelişkiden yoruldum... Karar vermek çok zor..
Yanıtla
2
2
Destekliyorum 
Bildir
tlgyksl 26.04.2009
Bildiğiniz herşeyi yıkıp yeniden düşünmenizi sağlayacak bir kitap...
Yanıtla
3
4
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
cemsungu91 11.10.2008
padişah anaları çok önemli gördüğüm bir eserdir.tavsiye ediyorum.padişah anaları genelde ülke için osmanlı için sorun olmuştur sıkıntı yaratmıştır ama yinede varlıkları bir otorite olmustur bu kitap bunu anlatıyor ...
Yanıtla
2
5
Destekliyorum 
Bildir
mogulkoc58 05.09.2008
bu kitabı kesinlikle genç kardeşlerimize okutmayalım en azından sadece bu kitabı okutmayalım derin bir osmanlı bilgisine sahip olmayan kişiler okumamalı..tarihi gerçeklerden tamamen saptırılmış ve ertuğrul gaziden itibaren osmalı devletine çok ağır hakaretler var..yanlı ve uslupsuz bir anlatım var
Yanıtla
6
1
Destekliyorum 
Bildir
KY-335669 02.06.2008
PADİŞAH ANALARI VE 600 YIL BOYUNCA BİZİ YÖNETEN DEVŞİRMELER ASLINDA İLK DEFA RESMİ TARİHE DE TERS DÜŞMEYEN BİRŞEY. ARADAKİ TEK FARKLILIK OSMAN BEYDEN BAŞLAYARAK SON VE 36. OSMANLI PADİŞAHI VAHDETTİN'E KADAR OLAN SÜREYİ DAHA AYRINTILI, DAHA BİR ROMANLAŞTIRARAK ANLATIYOR OLMASI...YALNIZ BU KİTAPTA İNSANI ŞAŞIRTAN VE DEHŞETE DÜŞÜREN VE RESMİ TARİH KİTAPLARINDA DA ÖYLESİNE DEĞİNİLİP GEÇİLEN OSMANLI'NIN TÜRK DÜŞMANLIĞI...
KİTABIN ÜSLUBU BİRAZ KABA VE BASİT ÜSTELİK TÜM SAYFALAR BOYUNCA DÖNÜP DOLAŞIP AYNI ŞEYLER TEKRAR TEKRAR ANLATILIYOR, SADECE DEĞİŞEN PADİŞAHLAR,GÖZDELERİNİN İSİMLERİ VE YAŞANAN YILLAR...
YİNE DE OSMANLI TARİHİNİ DAHA İYİ ANLAMAK İÇİN OKUNULABİLİR...
Yanıtla
2
3
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
Her ne olursa olsun Osmalı Padişahlarına farklı bir bakış getiriyor. Kitabın bir çok yerinde eleştiriler küfür boyutunda olsa da bir gerçeklik olduğu da göz ardı edilmemeli. Bu konuda okuduğum bir çok kitaptan sonra bu eseri okudum. Kaynak göstererek yazılan bir çok eser arasında benzerlikler var. Bu bilgilerin bir kısmını Reşat Ekrem Koçu'nun Osmanlı Padişahları'nda bulmak mümkün. Ayrıca ilahlaştırılan Osmalı Padişahlarının ve annelerinin farklı bir bakış açısı ile değerlendirilmesi bence hiç te kötü değil. Osmanlı taeihine mereklı kişiler tarafında okunmalı.
Yanıtla
2
4
Destekliyorum 
Bildir
selko 11.12.2007
Okuyucuyu şok eden açıklamalar var.Biraz yanlı gibi geliyor insana.Çünkü sürekli olumsuz yanları sergilenmiş Osmanlılar'ın.Ama çoğu padişahın eşinin yabancı olduğu da kesin.İçinde abartlılı anlatımlar var elbet fakat gerçek olanlar da görmezlikten gelinmesin
Yanıtla
2
4
Destekliyorum 
Bildir
berfak 11.12.2007
BU KİTABI OKUMAM İÇİN BİRİSİ VERDİ .ELİME ALIP İNCELEDİĞİMDE GENEL HATLARIYLA TANIDIĞIM OSMANLI HAREMİNİ YANSITMADIĞINI GÖRDÜĞÜM HALDE OKUYUP OBJEKTİF DEĞERLENDİRMEK İSTEDİM .ANCAK NE ZAMAN OKUMAK İÇİN ELİME ALSAM ADETA YALANLARLA DOLU BİR İFTİRALAR DEMETİNE GARK OLUP BIRAKTIM .YAZARIN BU KİTABIN ÇEŞİTLİ YERLERİNDE TÜRKLÜĞÜ ÖVÜP KENDİNİ ZIRHLAMA MAKSADINI ANLAYIP BU KİTABIN YAZILMASI İLEDE TÜRK KANI TAŞIMADIĞI KANAATİNE ULAŞTIM.BUNLARI YAZAN ROMAN BİLE YAZSA ,HAYAL ÜRÜNÜ DAHİ OLDUĞUNU BELİRTSE ASLA TÜRK OLAMAZ.BIRAKIN TÜRK TARİHİNE İFTİRAYI TARİH İLMİNE YAZIK ETMİŞ,TARİHSİZ BİR İNSAN NE YAZIK Kİ TALİHSİZDİRDE. ATATÜRKÜMÜZÜN VECİZ SÖZÜ "TARİH YAPMAK KADAR TARİH YAZMAK DA ÖNEMLİDİR"MEALİNDEKİ İBAREYLE BU KABİL HADİSELERLE KARŞILAŞABİLECEĞİMİZ GÖZLER ÖNÜNE SERİLİYOR .MAKSATLI BU TÜR YAYINLAR TÜRK TARİHİNİN CÜZLERİNDEN BAZILARINI İFSADA UĞRAŞIRKEN MİLLİ TARİHİMİZİDE İNKITAA UĞRATARAK PARÇALAMAYI HEDEFLİYOR HEMDE KALKAN OLARAK TÜRKLÜĞÜ VE ATATÜRKÜ KULLANARAK, BU NEDENLE HAYATIMDA HİÇ BİR KİTABA TAASSUBLA YAKLAŞMAZKEN BÖYLE YAYINLARIN TÜRKLÜĞE YÖNELİK DÜŞMAN HAREKATININ BİR PARÇASI OLMASI HASEBİYLE YAKILMASINA DAHİ TARAFTARIM ÇÜNKÜ YALAN,TAHRİK,İFTİRA VE HAYASIZCA KÜFRETMEK OLAN BU UYDURUKCA İLMİLİK YÖNÜYLE DE BERBAT BİR TARZ.
Yanıtla
6
1
Destekliyorum 
Bildir
m.ga 01.11.2007
Kendisini Türk saymayıp,Türk kimliği adı altında kendini öz be öz Müslüman ve Osmanlı gören günümüz şahsiyetlerinin ibret ile okumaları gereken bir kitap, rahmetli yazar bu kitabı yazarken okadar zorlanmış ki, bu isyanı kitabı okurken sizlerde isyan ederek hissedeceksiniz.
Çünkü isyanınız tarihimizin bize öğretildiği gibi olmadığı,tek amaçları öz Türkleri aşağılayarak altıyüz küsur sene iliğini,kanını emen asalak padişahların gerçek yuüzünü bu kitap gün yüzüne çıkartıyor.Ben Özbe öz Türküm diyen,göçebe kavmin bizi yıllarca zevki sefa içerisinde eze,eze nasıl yönettiğinin ispatlı belgesidir.
Yazarın kaynaklarını yazma eserlerden seçmesi işin ilginç yanıdır ve bu belgeler ile tarihimizdeki karanlık noktaları gün yüzüne çıkmasıda işin şaşılacak yönüdür, bu kitap bence mutlaka okunmalı
Yanıtla
5
1
Destekliyorum 
Bildir
Lal Naz 02.09.2006
Bu kitabı almadan önce eğer içinde bu kadar abartı ve hakaret olduğunu bilseydim asla almazdım. Ben ki osmanlı tarihini her yönden araştırmayı seven ve elimden geldiğince bunu uygulayan birisiyim. Kitabı bir solukta okudum, beğendiğim için değil, acaba daha nasıl karalamalar yapacak diye. Yazara göre hiç bir padişah türk değil, hepsinin kanı bozuk, hepsi türk düşmanı,hepsi alkolik ve afyon bağımlısı. Bu kadar hakareti kabul edemeyiz arkadaşlar. Osmanlının kabul edilmeyecek yanları var, yalan değil, ama bir kişinin ne olursa olsun tarihini bu kadar kötülemeye asla cüret etmemesi lazım. Ben kitabı asla ve asla çocuğuma okutmayı düşünmüyorum ve kimseye de tavsiye etmiyorum. Ancak bu kadar yorumdan sonra sadece merak ediyorasanız ve yeterli vaktiniz de varsa okuyun derim. Yoksa sakın okumayın zira sinirleriniz bozulur.
Kitapseverlere sevgilerimle...
Yanıtla
9
6
Destekliyorum 
Bildir
mevsim 03.09.2005
Osmanlı tarihine ilgi duyanlar için güzel bir kitap.Kimi zaman göklere çıkardığımız padişahların zaaflarıyla,korkularıyla,deliliğe varan davranışlarıyla karşılaşıp şaşıyorsunuz kitap sayfalarında.Türk kadınlarının saraylarda köle gibi kullanılıp valide sultanlık mertebesine ulaşamayıp bunun yanı sıra hiristiyan ,yada başka milletlerden esir kızların,cariyelerin entirikalarla yükselişi doğurdukları çocuklarını padişah yapabilme pahasına başvurdukları düzenbazlıklar,çirkinlikler.Okunmalı.
Yanıtla
5
6
Destekliyorum 
Bildir
vhpkr 29.02.2004
Kitabı satır satır bir solukta okudum. Bazı yerleri geri döndüm tekrar okudum. Söylenebilecek tek söz var:PALAVRA Yazar bütün nefretini,kuyruk acısını sayfalara nakşetmiş. Osmanlıyla Cumruriyetin genç nesillerini karşı karşıya getirmek için yazılmış bir başka KARA KİTAP daha. Dipnotsuz,kaynaksız sadece HAYAL ÜRÜNÜ. Çünkü, kitabı okursanız beni dahi iyi anlarsınız,öyle senaryolar/anılar varki değil harem ağası padişahın koynundakinden başkası bilemez. Kitabın sonuna Yüce Atatürk'ü de koyma cüretini gösteren yazar,kinine ve yalanlarına O'nu siper etmiş. Bir dostum bu kitabı için yabancı istihbaratların Türkiye'yi bulandırmak için hazırlattığını söylemişti.Karen Fogg'un tarih düşmanlığı hatırlanacak olursa her tarih kitabında okuduğunuza inanmayın derim.Son söz:Okuyun ve ibret alın(tabi boş zamanınız varsa)
Yanıtla
10
3
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
Suat Sungur 03.09.2003
Okuduğum kitaplarda genelde optimist yanları yakalamaya çalışsam da malesef bu kitabın bazı cümlelerinin biraz abartılı olarak kaleme alındığını söylemeliyim. En azından kulağa öyle gelen bir soundu var. Haremde yaşanan ve gelişen olaylar bugün bile bilinmezken, yazarın sanki ordaymışçasına dialoglar filan yazmasını yadırgadım. Ama yinede sonuna kadar kendini okutan bir kitaptı...
Yanıtla
3
0
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
Kitabın başlığı bende bir merak uyandırdı.Ancak hayal kırıklığına uğradım diyebilirim.Çok fazla tek taraflı anlatmış. Yazarın ,çok fazla yargısız infaz yaptığını söyleyebilirim.Nerdeyse Osmanlı'yı yöneten padişahların Rum yada başka bir soydan olduklarını söylüyor.Nedenini de hepsinin annelerinin Rum,Yahudi ya da başka bir soydan olduğunu söylüyor.Dikkatimi çeken noktalardan biri de koskoca Osmanlı Devvleti'nin haremden yönetildiğini söylüyor.Ama bu konu hakkında bir kanıt yok.Bir iddia da padişahların bazı çocuklarının köprüden atılması;ancak burada kanıt olmaması düşündürücü.Bence kitap genel anlamda hiç inandırıcı değil.
Yanıtla
10
2
Destekliyorum 
Bildir
emre yılmaz 16.02.2003
Böyle bir kitabın basılması veya okunması ne büyük gaflet. Neden diyecek olursanız hiçbir bilimsel niteliği olmayan baştan sona yalan ve iftiralarla dolu bir kitap. Kanıt olarak Murat Bardakçı ve Prof. Dr. İlber Ortaylı'nın görüşlerini aktaracağım;

"Bu kitap baştan sona yalan ve hayali bilgilerle doludur. Mesela "Fatih'in Rum anası" olduğu iddia edilen kadın hükümdarın öz annesi değil, babası ikinci Murad'ın kadınlarındandır; padişahların babalarının hanımlarından "valide" yahut "anne" diye bahsetmeleri nezaketten kaynaklanan bir adettir ve şimdi hayatta olmayan yazar bunu bile anlamamıştır"

Hürriyet Tarih, 13 Kasım 2002, s.17

"...Bilmeyen adam da kendisine göre kafasından atar. Birtakım kitaplar çıkıyor, Padişah Anaları gibi... Burada adamın tarih bilmediği açık."

İlber Ortaylı ile Tarihin Sınırlarına Yolculuk, s.45
Yanıtla
25
5
Destekliyorum 
Bildir
Elif Esen 10.10.2002
Kitapta Osmanlı sarayı hakkında genel değerlendirmeler ve bilgiler var.Okurken hayretler içinde kaldığımı belirtmeden edemeyeceğim.Şimdiye kadar öğretilen tarihten çok uzak.Bazen 'yok canım daha neler' dediğim olaylar okudum.Bazen abartılmış olabileceğini de düşündüm.Kendi bilgilerimle çelişen şeyler olduğunda, acaba doğruları mı öğrendim, 'yoksa yazarın yorumlarını mı' diye düşündüm.Kitabın romansı bir dili olması nedeniyle oldukça kalın olmasına rağmen çok rahat ve kısa sürede bitiyor.
Yanıtla
1
2
Destekliyorum 
Bildir