Kitapta once sibernetigi sosyal bilimlere uygulayarak ideal islami hukuk sisteminin ozellikleri tartisiliyor daha sonra postmodern felsefeden yararlanarak bir tur sentez yapiliyor ve "ne herseyi tanrimerkezcil olarak alan ne de determinist" bir sonuca ulasiliyor ve islam hukukunun tarihsel gelisimi bu cizgide inceleniyor ancak tum bunlari topladigimizda. kitabin orjinal bir yere ulasmadigi kanaatindeyim ortaya attigi fikirler (yani makasid temelli fikih) o kadar da yeni degil (bu her ne kadar elestirmek icin yeterli bir sebep olmasa da) bu konuyla ilgilenenlerin daha cok sey ogrenebilecekleri kitaplar olduguna inaniyorum ahmet yaman ,Zekiyyüddin Şa‘bân, İslâm Hukuk İlminin Esasları yada Nasr Hâmid Ebû Zeyd, “Şeriatın Tümel (Küllî) Maksatları: Yeni Bir Okuma” sini oneririm