Harry Potter Çılgınlığı Hakkındaki Yorumlar

ginny74
15.05.2021
Amerika'da IVY leaguede yapılan 1 araştırmada Harry Potter okuyarak büyüyen çocukların ileriki yaşlarda çok daha ahlaklı ve temiz karakterli insanlar olduklarına dair bulgular var. Altı üstü 1 kitap serisinden neden nefret edilir ki? Doğru yoldan ayrılmadığın sürece kaybettiğini zannetsen de günün sonunda kazanan olursun diye öğretmesi ayrı, eğer kolay kazanç için sırf kazanmak için hareket edersen doğruların olmazssa eğer kazandığını zannetsen de kaybedersin diye gösternesi ayrı. Yazarın kitabı okuduğunu düşünmüyorum. Kitap popüler olduğu için filmini izleyip coşkusuna katılan sonra da kendini yanlış tarafta bulan 1 insan kendisi fikrimce.
Yanıtla
11
2
Destekliyorum  1
Bildir
Haci Gündüz
22.06.2019
Bence Harry Potter çok güzel ve fantastik bir seri.Ama aşırı derecede bağlanmamak gerekir .Ama bu kitapları yazmakta yetenek ister.Yani hakaret edilecek bir seri asla olmadı.Ve hayal gücünü kısıtlamıyor bence daha çok insanların yeteneklerini anlamasını sağlıyor.Kısacası tek kelimeyle efsane bir seri.Bu serinin devamını isterim.
Yanıtla
19
5
Destekliyorum  1
Bildir
yazara hiç katılmıyorum çok saçma bence çocukların okuması daha iyi
Yanıtla
84
16
Destekliyorum 
Bildir
KY-226855 25.10.2012
Harry Potter kitabının ve onun takipçisi diğer kitapların içerdikleri şiddet ve acımasızlığı örnek paragraflarla açıklamış.Fantastik kitapları çok seviyor olabilirsiniz ama çocukların KAN,İNTİKAM VE SAVAŞ gibi kavramları zihinlerine yerleştirmeleri çok tehlikeli.Bu tehlikeyi görüp çocuklarınızı koruyun.
Yanıtla
7
172
Destekliyorum  1
Bildir
gandalfvari 17.09.2011
Harry potter gibi bir başyapıtı bu denli eleştirmeyi ben mantık sınırları içerisinde bulmuyorum para hırsı insanları kör etmiş.
Ayrıca bu kadar eleştridiği kitap serisinin ana konusunun sevgi olduğunuda hatırlatırım .
Yanıtla
175
12
Destekliyorum  1
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
ssew 25.10.2010
alakası yok var ya bu yazar harry potter'ı okumamıştır bile. tamam çok kitap var gençlerin kafasını bulandıran ama harry poteer onlardan biri değil hani herhangi bir düşüncenin dinin idolojinin propagandasını da yapmıyor iyi ile kötü arasındaki savaş ve ilk kitaptan son kitaba kadar ana fikir sevmek.
Yanıtla
102
8
Destekliyorum 
Bildir
Onur Uyar 22.03.2010
Bence tamamen saçma bir kitap tamamen para kazanma dürtüsü ile yazılmıs. Başarısız bir yazar daha. H.P Son derece yetişkinler için hayal kapısının kapanmasını engelleyen başarılı bir eserdir. Büyüdükçe masallarımızı kaybetmemize engel oluyor özellikle benim mesleğim açısından hayal gücümün kapılarını sonuna kadar açık tutmakta başarılı. Ama bu kitap tamamen saçmalık ve deminde dediğim gibi klasik başarısız insan saldırganlığıyla prim yapma çabasından başka bir amaç güdmediği kanaatindeyim.
Yanıtla
55
8
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
fundaakyol 19.01.2010
bence kitabın anafikri tamamen yanlış olmuş...sizlerinde dediği gibi HARRY POTTER hayranı olanları soğutmak olmayanları ise sevindirmek için yazılmış basit bir kitap yazAR H.P serisini desteklemiyor olabilir bunu biz severlere duyurması oldukça gereksiz..
Yanıtla
45
6
Destekliyorum 
Bildir
meeri 01.09.2009
kesinlikle önermiyorum.hiç güzel değil
Yanıtla
55
10
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
jabella 06.07.2009
Harry potter adı üzerinden bir şeyler kazanmak amaçlı yazılmış ucuz bir kitap olduğunu düşünüyorum...Eleştirmeye değecek o kadar basit kitap varken yazarın inanç ve felsefi temeli bulunmadığı için bu kitabı eleştirmesi şaşırtıcı. Harry Potter hayal gücüyle inşa edilmiş, bilgilendirici olmasa da etkileyici ve hayal dünyamızı zenginleştiren biir yapıttır. Ayrıca her kitabın inanç ve felsefi temellere dayanmasını bekleyemezsiniz...
Yanıtla
49
10
Destekliyorum 
Bildir
berfinz1 19.12.2008
bence yazar harry potterın en isteksiz okuru bile kitaba bağlayan bir kitap olduğunu yazmamış çok iyi reklam yapmaya çalışmış çok işe yaramaz bir kitap yazmış yazar bu bir yazara hakarettir bunu yapmaması lazımdı
Yanıtla
35
6
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
isilbiryol 03.07.2008
bence bu yazar bu kitabı iş olsun diye yazmış ... insanlar ve bende dahil gerçekten çok seviyorlar harry potterı .. bu başlığı görsün şaşırsın ve merak etsin ve sonundada satın almasını istediği için yazmış çok yazık....
Yanıtla
34
4
Destekliyorum 
Bildir
giguc 03.12.2007
Harry Potter artık dünyada yerini almış klasik çocuk romanlarından sayılmaktadır. Yazar tüm dünyanın beğendiği bu kitap serisini tam anlamıyla haksız bir şekilde eleştirmiştir. Ayrıca kitap boyunca iddia ettiği gibi kahramanların davranışlarında anlamsız değişimler ya da ahlaki sorunlar olmuyor. Ayrıca tam büyüme çağındaki çocukların davranışlarını eleştirdiğine bakarsak zaten o çocuklardan yetişkin gibi davranmalarını beklemek tuhafın da ötesinde olurdu. AYRICA; yazarın daha önce çocuk kitapları yazdığını ama satamadığı için Harry Potter’a sataştığını düşünüyorum!
Yanıtla
25
4
Destekliyorum 
Bildir
die4you 24.09.2007
Bu yazar bence harry potter kıtabını okumamıs olmalı.Ya da kendı kıtabı az tutuldugundan dolayı harry potter ı kıskanmıs olması gerek dıye dusunuyorum.Cunku harry potter Tum dunya cocukları tarafından sevılıyor.
Yanıtla
26
4
Destekliyorum 
Bildir
zekiye.. 08.01.2007
Hary Poter kitaplarını eleştirerek çocukların bu kitabın etkisinde kalabileceğini yazmış sayın yazar. Bence güzel reklam yapmış, sadece para için yazılmış bir kitap. Çocuk okuyucularından çok Hary Poter'ın yetişkin okuyucu kitlesinin olduğunu da söylemek isterim. Çok keyifli serilerden oluşuyor bence. Bu şekilde eleşrirlmeye layık değil. Bence okumaya bile değmecek bir eleştiri kitabı..
Yanıtla
13
3
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
Cadı- 14.08.2006
bence kitapları çok acımasızca eleştirmiş.herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum.önce kitapları okuyalım daha sonra eleştirileri okuyun.her yaştan insanın hayal gücüne hitap eden mükemmel bir seri.fazla lafa gerek yok,milletin lafına kulak asmayın ve okuyun...
Yanıtla
9
2
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
Tuba Semiz 14.08.2006
kitabı yazan beyefendi bence harry potter'ı kesinlikle okumamış!yada ne biçim okuduysa,nasıl bir bakış açısıyla yaklaştıysa tamamen saçma fikirlerle çıkmış ortaya.yok efendim "harry kurbağa şeklindeki çikolatanın kafasını ısırarak koparmış...bu ne biçim bir vahşet"miş..acaba kendisi bir çikolatayı nasıl yiyor?ısırmadan,koparmadan mı???? yok takıldığı nokta kurbağaysa eğer çeşitli hayvan şekillerinde şekerler,bisküviler yok mu yani?çocuklar bunları severek yiyor üstelik.ben hiç birinde de bir anormallik görmedim.
harry potter bir kitaptır sadece.ben onu okuyan kimsenin, günlerini pencere önünde hogwarts'tan gelecek bir baykuşu bekleyerek geçirdiğini sanmıyorum.eğer böyle bir şey varsa da problem kitapta değil o kişidedir.ona belki dede korkut'u okutsanız insanlar arasında tepegöz'ü de arayacaktır..
güzel bir üslup,sürükleyici bir anlatım, kusursuz bir kurgu bir kitabın taşlanmasına neden olmamalı.bu özellikler ancak o kitaba ve yazara saygı duyulmasına yol açar,açmalı..insan okumasa dahi verilen emeğe ses çıkarmamalı.
yapılan eleştiriler objektif olmalı.
Yanıtla
13
3
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
mimozaseynep 01.08.2004
bu kitap tamamiyle eleştirel bakış açısıyla yazılmış. "öküz altında buzağı arama" gibi bişey. Rowling'in kalemininden çıkan her söze bir kulp bulunmuş. Harry Potter'in tüm kitaplarının defalarca okudum ama hiç bir zaman bir yılanın etkisiyle taşlaşmış bir kediden satanizm propagandası yapılıyor diye bir mana çıkarmamıştım. bu kadar abartı olmaz yani.
Yanıtla
24
5
Destekliyorum 
Bildir
Necmi Çoban 31.03.2004
Harry Potter son yıllarda genel kültür alanımızda yer eden bir isim. J.K. ROWLING'in şu ana kadar beş cildi basılı ve ilk ikisi filme çekilmiş olan bu moda kitaplarının ilk dördü artı ilk filmini eleştirel bir bakış açısı ile ele alan yazar kitabına bir ön söz ile başlamış. Devamında gelen Giriş bölümünde Değer ve Değersizlik konularını müteakip Edebi Eser konusu ele alınmış. Kitabın kalanı ise iki bölüme ayrılmış. Birinci bölümde Harry Potter Kitapları Hakkında, Yazarın Kimliği ve Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu isimli üç kısım var. Bu başlıklar altında kitap ve yazar hakkında bilgi ve açıklamalar verilmiş. İkinci bölümde ise büyü, büyücülük, iyi büyü-kötü büyü, kan, satanizm gibi konulara değinen yazar ayrıca kitabı dil ve anlatım olarak da kritiğe tabi tutmuş. Bunlardan sonra ise Batı'nın bu kitaplar hakkındaki görüşlerine yer verilmiş. Sonuç bölümünde ise Harry Potter ve davranış eğitimi ile ilgili bir yazı yer almış. Kitabın sonunda da yazar kullandığı kaynakları vermiş. Kısaca özetlemek gerekirse yazarın saf zihinlerin bulanmaması için bu kitabı kaleme aldığı ortaya çıkıyor. Kendini bilen bir insanın zaten bir kitap okumak ile kötü yola düşmeyeceğini yazar da pekala biliyor. Zaten böyleleri için kitabı okumayın da demiyor.
Yanıtla
9
14
Destekliyorum 
Bildir
pathik 17.02.2003
"çılgınlık" adı altında harry potter dizisini eleştiren bu türünün tek örneği yazara teşekkür mü etmeliyim,yoksa kendisini acımasızca eleştirmeliyim mi;hala kararlayabilmiş değilim.
öyleyse,
önce güzel bir teşekkür: kitabı daha da gündeme getirerek o muhteşem zevki paylaşan insan sayısını arttırdığı için
ve gerçek bir eleştiri:rowling'in gölgesi altında birşeyler yapıp gündeme gelmeye çalıştığı için
tüm dostlara-çılgınlara(!) sevgilerle..

Yanıtla
13
7
Destekliyorum 
Bildir
sebnemsera 05.02.2003
Ben bu kitaba katiyen katılmıyorum. Nedeniyse Harry Potter serisi sadece hayal gücünün sınırları aşılarak yazılmış bir kitap olmakla beraber çocukların psikolojisii bozacak herhangi bir olay yok. Ayrıca insanları satanizme yönlendirmiyor. Ben Harry Potter serisini herkes okumalı diye düşünüyorum.
Yanıtla
19
7
Destekliyorum 
Bildir
Kitapkurdu
Kitapkurdu
Bilgi İçin 
muratdereli 23.12.2002
Kitabı yararsız bulanlar Hary Poter'in çok mu faydalı olduğunu düşünüyorlar.Bir kitabın yok satması onda ifade edilenlerin doğru ve faydalı olduğunun bir göstergesi mi.Bırakın bu abuk sabuk kitapları da adam gibi bir şeyler okuyun.
Yanıtla
8
34
Destekliyorum 
Bildir
Ahmet Ertuğrul'un, Harry Potter kitaplarının ününden yararlanmak isteyen bir kimse olduğunu düşünüyorum.Tüm dünyada yok satan bir eserin bu kadar ağır ve haksız eleştirilere maruz kalması şaşılacak bir olay.Bu kitabı kesinlikle almayın.Çünkü Ahmet Ertuğrul'un yazdığı bu eserde doğruluk payı sıfır.
Yanıtla
16
5
Destekliyorum 
Bildir
HARRY POTTER ÇILGINLIĞI


Son yıllarda çocuklara yönelik film, kitap ve hatta oyuncaklarda şiddet içerikli görüntü ve unsurlar ön plana çıkarılmıştır. Eğitim kurumlarında, televizyonlardaki tartışma programlarında, haber bültenlerinde şiddeti ruhun derinliklerine yerleştiren ve paradigma olarak “öteki”ni, “düşman” kabul eden bir anlayış hızla yayılmış ve artık kanıksanmıştır.

Şiddetle birlikte, hiçbir temele dayanmayan hayal ürünü “yapma mitolojiler”e dayanan roman ve filmler de revaç kazandı. Böylece çocuklar, artık “gölgelerin gücü adına” hareket edip “güç bende artık” demeye başladılar. Henüz okuma yazma bilmeyen çocuklar bile Pokemon ile yatıp kalkar oldular. 3 ila 13 yaş arası çocuklar, güzel sözleri, şiirleri, duâları değil, pokemon kahramanlarını ezberlemeye başladı. Ezbere karşı çıkan eğitim kurumlarında, teneffüslerde Digimon kartları alışverişi yaygınlaştı. Milli kahramanlarını, devlet büyüklerini, yazar, şair ve sanatçılarını tanımayan, isimlerini bilmeyen Türk çocukları pokemon kahramanlarını bir çırpıda ezberleyip söyleme yarışına girdiler. “Bulbasaur, Ivysaur, Venusaur, Charmander, Charmelon, Charizard, Squirtle, Wartortle, Blastoise, Caterpie, Metapod, Butterfree, Weedle, Kakuna, Beedrill, Pidgey, Pidgeotto, Pidgeot, Rattata, Pikachu, Golduck, Alakazam, Mewtwo, Drowzee..... Ve daha nice yabancı, garip, ucube varlık...

Bu türdeki eserler de genellikle vahşeti çağrıştıran isimler taşımaktadır : Dracula’nın Konuğu, Frankeştay’nın Laneti, Ölüm Şatosu, Çığlık.....vb.

Yeryüzü, gökyüzü krallığı derken, bir de yeraltı hükümranlığı elde edildi. “Karanlıklar Efendisi”, “Yüzüklerin Efendisi”, “Göklerin Efendisi”, şiddet, nefret ve korku yayarak güzelim çocukluk rüyalarını zehirlediler. Çok tanrılı ve çok güç odaklı bir evrende korku ve endişeye kapılan genç beyinler, böylece vahşet boyutlu bir “gizli kişilik” kazanarak aramızda dolaşır oldular.

Hayatın güzelliklerinden, tabiat sevgisinden, temiz duygulardan mahrum bırakılan çocukların ellerinden bırakamadıkları Harry Potter kitaplarından bir paragraf okumaya ne dersiniz :
“Gölgeden, buhardan başka bir şey değilim... Ancak bir başkasının bedenini paylaşırsam bir biçim alabiliyorum... ama beni yüreklerine, kafalarına almak isteyenler olmuştur hep... Tek boynuzlu kanı şu son birkaç hafta güç sağladı bana... bana bağlı Quirell’ın Orman’da benim için kan içtiğini gördün... Yaşam İksiri’ni elime geçirince kendi bedenimi de yaratabileceğim... Şimdi... cebindeki Taş’ı ver bakalım!” (Harry Potter ve Felsefe Taşı, s. 335)

Gizemli, karanlık mekânlar, vahşi ve korkunç tasvirler, tüyler ürpertici imajlar ve hayaller (belki de hayaletler demek lazım), tabiatüstü varlıklar ve olağanüstü durumlar, “yeni bir inanç” telkininde kullanılan ana malzemelerdir. Bu inanç, semavî dinlerden farklı olarak, tabiri uygunsa “Tanrısız bir mistisizm” niteliği taşımaktadır. Devlerin, cadıların, cinlerin, ifritlerin, korkunç yaratıkların kahramanlar olarak yer aldığı “Allah’a imandan yoksun mistisizm”, gücünü “korku”, “büyü” ve “dehşet hissi uyandıran” ifadelerden almaktadır.

Ancak bu tür eserlerin verdiği zarar, sadece bununla kalmamaktadır. Günümüzde gençler arasında yaygınlaşan “satanizm” gibi sapık inançlara ve korkunun, tedirginliğin yarattığı depresyonlara, ruh hastalıklarına kadar varan zararları var bu tür anlatımların.
Teşekkürler Ahmet Ertuğrul...
Yanıtla
11
39
Destekliyorum  3
Bildir
KY-25660 20.05.2002
bence ahmet ertuğrul harry potter ın şöhretinden yararlanmaya çalışan bir kişi. çünkü her kitapta veya her filmde gerçekçilik veya ahlaki değer olmaz zorunda değil. biraz da hayalgücünü kullanılması insanın doğasını değiştiren temel etken. eğer bu yoksa bir insan zaten zaten düşünme özelliğini kaybederek insanlık özelliğini de kaybeder. bu kitabı kesinlikle almayın.
Yanıtla
16
9
Destekliyorum 
Bildir
Ekin Öcalan 12.05.2002
Harry Potter Kitaplarını eleştirmek için yazılmış olan bu kitabı gördüğümde şok oldum diyebilirim. Bu kitap yok satıyor. Yeni çıkmış olmasına karşın kitapların sonuncusunun 4. Basımı yapıldı. Ayrıca T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Bakanlığı'nca İlköğretim ve ortaöğretim kurumları öğrencilerine önerilmiştir. Ayrıca Dünyanın dört bir yanındaki hasta küçük çocuklar bu kitap sayesinde iyileşmiş. Bırakın çocukları! Yetişkinler bile bu kitabı ellerinden düşürmüyorlar. Yapı Kredi'de çalışan 35-40 yaşında insanlar bile okuyor. Bu arada, bu savunmayı yapan ben, henüz 12 yaşındayım ve böyle bir eleştriye karşı koymakta hiç zorluk çekmiyorum. Çünkü; böyle bir eleştri kitabını kimsenin alacağını zannetmiyorum. Evet, alanlar çıkacaktır. Fakat yurdumuzun büyük bir kısmı almayacaktır. İşte ben bundan eminim!...
Yanıtla
19
8
Destekliyorum 
Bildir