Emre Ilgüntok
Kitapkurdu
Kapağına, konusuna bakılınca çok güzel bir tarihi roman. Ancak okudukça dilinin yavanlığı rahatsız etmeye başlıyor. Yazardan mıdır çevirmenden midir bilmiyorum ama okurken keyif vermiyor. Hele Kemal Tahir'in eserlerinden sonra çok sıradan bir üslubu var. Örneğin 18. yüzyıl İran'ından bahsederken "Şah'ın özel kalem müdürü" diye bir ifade geçiyor. Bu da tarihi roman okuyor havası vermiyor. Akademik çalışma gibi bir anlatıma sahip ama bilgi veren bir yanı yok.