karbeyaz_kitap
Üstat
Gotik Edebiyat Serisi'nin benim için en önemli kitabı oldu. Çünkü canım Zweig ile yolum kesişti. #stefanzweig in yazdığı üç biyografi kitabının ikincisi olan #kendileriylesavaşanlar da Zweig Alman yazarlar #hölderlin #kleist ve #nietzsche ye yer vermiş. gözümün önüne koymuştum. Zweig der ki; Kleist gerçekliği pek bilmezdi, ama hakikilik hakkında sonsuz bilgisi vardı. Kendi çağına ve çevresine yabancı, hatta düşman olarak yaşadı; o diğer insanların ılımanlığını ve inceliğini ne kadar anlamadıysa, onlarda onun kendi başına buyruk yaradılışını, fanatik abartıcılığını o kadar anlayamadı. Otuz üç yaşında yaşamdan bıkmış sevgilisinin isteği üzerine önce onu vurup sonra intihar eder ve beraber gömülürler. Dört öyküden oluşan çok etkileyici bir kitaptı. Bu ay inşallah üç Alman'ın biyografisini okurum. Çok güzel bir okuma oldu tavsiye ederim.