Gözde CE
Kitapkurdu
Livaneli'nin tüm kitaplarını okudum, akıcı anlatımı ve olay örgülerinin sürükleyiciliğini sevdiğim bir yazar. Ancak bu romanını sevemedim. Toplumsal sorunları ele alış yöntemi bu romanda sığ kalmış. Evet yaşanan olay çok acı ama romandan bana geçen bir duygu hissetmedim. Sanki sadece konuya dikkat çekmek için yazılmış gibiydi. Edebi bir amaç barındırdığını düşünmüyorum. Sanki sadece konuya dikkat çekmek için zorlama bir roman yazılmış. Son Ada okuyanlarımız bilir orada da toplumsal sorunlar ele alınır ama nasıl yaratıcı bir şekilde anlatıyor, sonuçlarını öne sürüyordu. Kesinlikle önermeyeceğim bir romanı. Benim için hayal kırıklığı. Diğer romanlarının kalitesinden dolayı böyle hissetmiş olabilirim.