nuraytakazdrms
Üstat
Yazar Amerikalı olmasına rağmen Filistin meselesini oldukça insani bir yerden ele almış. Taraf tutmak yerine “insan” kalabilmeyi anlatmaya çalışmış. Ahmed'in yaşadıkları sarsıcı. Babasının tutuklanması, kardeşlerini kaybetmesi, küçücük yaşta tüm yükün omzuna binmesi… Fakat bu kitabın bu kadar çok okunması beni şaşırttı açıkçası. Filistin’in kültürel detayları, günlük yaşamları yüzeysel geçilmiş. Daha detaylı okumak isterdim..Ayrıca dokunaklı bulmadım, bulamadım. O duygular bana geçmedi. Belki de bunun sebebi günümüzde yaşananlar kitaptan daha ağır, daha kötü, daha şeytani. Ama bütün bunlara rağmen, Badem Ağacı, savaşın, nefretin ve ayrımcılığın içinde bile insanlığın, eğitimin ve umudun nasıl ayakta kalabileceğini gösteriyor bize.