*.*.*.*
Oldukça güzel bir romandı. Yazarından imzalı sahip olmaksa ayrı bir güzel. Hayaletler alemine farklı bir açıdan bakmış yazar. Oldukça özgün bir anlatımı -örneğin hayvanların ruhuna dair varsayımlar, cehennem ve kabir azabı tasvirleri- var. Mert'in ilk öldüğü zamanki evin hali ile kendi ruh halinin paralelliği ve eve misafirlerinin gelmesiyle değişen ruh halinin evin yeni haline uygun olması, pek çok kişinin gözden kaçırdığı bir ayrıntı sanırım. Bunun dışında tek yapabileceğim eleştiri, son sayfalara doğru biraz fazla İslam reklamı yapılmış ancak bu da bir öte diyar öyküsü olduğundan kaçınılmaz bir durumdu zaten. Bir kez daha tebrik ediyorum Kadim'i.