~ Ahmet Haşim ~
Yazarın bu güne kadar dilimize çevrilen en iyi eseri olduğunu düşünüyorum. Çok etkileyiciydi. İçeriğin doğru olduğunu kabul edersek ki ben öyle düşünüyorum, yüzyıllarca gayrimeşru sayılan Elizabeth'in bu yaftayı hak etmediği çıkıyor ortaya..Ben bu kitabın mutlu sonla bitmesi taraftarıydım ama yazar benle aynı fikirde değilmiş. Hiç ara vermeden 3 gün boyunca okudum ve bitirince nihayete erdim:)Hatta benimle tatil yapma hayalleri kuran kuzenim sinirden ölmüştü..Ama değdi. Arthur un ölümüyle birlikte bende göz yaşlarına boğuldum.Muhteşem bir kitaptı. İlk kitap olarak çıkarılmalıydı bence en sondan tekrar en baştaki kraliçeye dönüş yapmamıza rağmen sürükleyici, entrika dolu, gizliden gizliye Müslümanlara olan beğeniyi belirten diğerleriyle aynı tadı veren bir kitap. İngiliz ve ispanya'yı daha önce hiç bu kadar yakından ve içeriden bir gözle inceleme şansım olmamıştı ama anlıyorum ki imparatorlar sadece isimleri gibi değilmiş dedirtiyor. Çok güzel ve sürükleyici bir kitap bu kitap sayesinde yazarın diğer kitaplarına da içimde bir merak uyandı,kesinlikle tavsiye ederim herkese..