Aristoteles ve Hegel - Diyalektik, Mantık, Ontoloji Hakkındaki Yorumlar

mehmetbur
13.09.2022
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
karşılaştırmalı felsefe için çok güzel okunmalı
Bu yoruma katılıyor musunuz?
Evet (0)
Hayır (0)
Bu Yorumu Yanıtla
Hasan Gök
26.08.2022
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
İnsanın ne'liği üzerine düşünme Yaratıcı'nın ne'liği üzerine bir tartışmaya evriliyor. Bu esnada insanın sahip olduğu sınırlar, insan fikriyatının bir aracı olan kainattan deneyimlediği zıtların varlığı görüntüsü ile tüm bu sınırlar tersine bir düşünüşe çevriliyor. Sonlu-sonsuz, özgür-sorumlu.
Bunu yapacak olan felsefe de ya cevabın derinliği üzerine bir çalışma gerçekleştiriyor yada bilinemezciliği üzerine bir çalışma gerçekleştiriyor. Her iki cevap birbirini yeşertirken, insana kalan şey; tercih etmek olurken bence bilgiden ziyade niyetin ölçüsüyle belirleniyor.
Kitap genel olarak insana dair iki farklı düşüncenin fikir alışverişinden oluşuyor. Bu alışverişin nabzı bazen yüksek bazende düşüyor. Ama insanın zihninde verimli düşünceler ve sorular bıraktığından şüphe yok.
Kitap isminin cazibesi doğrultusunda bir büyüklükte olmasa da beyin fırtınası, fikir alışverişinde başvurulucak bir kaynak olabilir. Çok büyük bir sonuç beklememek gerek.
Bu yoruma katılıyor musunuz?
Evet (0)
Hayır (0)
Bu Yorumu Yanıtla
Ahborges
17.10.2021
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
Felsefe hakkında mutlaka okunması gerekenlerden.
Bu yoruma katılıyor musunuz?
Evet (1)
Hayır (1)
Bu Yorumu Yanıtla
Post Hayyamizm
26.03.2021
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
İdare eder. Çok da önemli bir eser değil.
Bu yoruma katılıyor musunuz?
Evet (1)
Hayır (6)
Bu Yorumu Yanıtla
umutbarantr
19.02.2021
Satın Alma Onaylı Bu ürün yorum sahibi tarafından satın alınmıştır.
Hartmann'a göre bilgi (epistemoloji) ancak Varlık ile (ontoloji) mümkündür. Ona göre Varlık olmadığında herhangi bir bilgi de olmayacaktır; Hartmann'ın bu yönelimi Heidegger'in tam aksine özneden arınarak Varlığın kendisine doğru bir gidişi gerektirmektedir. Tasarımlar ancak Varlığa yaklaştıkça doğru bilgi de mümkün olabilecektir. Böylece Hartmann; Husserl'in yapmaya çalıştığı nesnelerin kendisine doğru gidişi ifade eden "fenomenolojik yönelim"e benzer bir tavırla, özne merkezli ontoloji yerine Varlık merkezli bilgi kuramını ortaya koyar. "Yeni Ontoloji" adını verdiği bu kuramla öznenin ancak kendini yadsıyarak aşması sonucunda oluşturulacak tasarımlar ile Varlığın tabakalar halinde görünüşe gelebileceğini savunur. Bu yeni epistemoloji solipsizmi de sonuna kadar yadsır. Hartmann'ın bu "Yeni Ontoloji"sinin kökleri Aristoteles'e kadar uzanır. Bu bağlamda dilimize yeni çevrilen bu metin Hartmann felsefesinin ülkemizde tanınması açısından oldukça önemlidir.
Bu yoruma katılıyor musunuz?
Evet (1)
Hayır (0)
Bu Yorumu Yanıtla
Furkan Soylu
04.02.2021
Uludağ Felsefe bölümünden birinci dönem ders almak güzelliğinin nasip olduğu SAYGIN GÜNENÇ hocamın çevirisi, merakla bekliyorum... Saygın hocamızın dil-çeviri hassasiyetinin tezahür eden bir örneğini de görülecektir. Kendisi çevirisini yaptığı Hartmann üzerine de çalışıyordu. Doktorasını da merakla bekliyorum, Hartmann üzerine felsefe literatürünün eksiğini giderecektir...
Bu yoruma katılıyor musunuz?
Evet (2)
Hayır (0)
Bu Yorumu Yanıtla