Bunca Şingayı Kim Yedi?
Bunca Şingayı Kim Yedi? Ürüne Git
Zeytinli35
Kaşif
Kitap, Japon sömürge döneminden, Kore Savaşı yıllarına kadar geçen; yoksulluk, savaşın sivil hayata etkisi, aile bağları ve özellikle bir kız çocuğunun büyüme sürecini anlatıyor. Hikâye daha çok anne–kız ilişkisi üzerinden ilerliyor. Günlük hayatın küçük ayrıntıları (yemek, ev, yokluk, utanma, kayıp) üzerinden savaşın insanın iç dünyasında açtığı yaraları gösteriyor. “Şinga”, yabani bir ot, yoksulluk zamanlarında yenebilen, ekşi-mayhoş tadı olan bir bitkidir. Özellikle Kore Savaşı yıllarında, yiyecek bulmanın zor olduğu dönemlerde çocukların toplayıp yediği “fakirlik yiyeceği” dir. Ama romanda şinga sadece bir ot değil: Açlığın, Yoksulluğun, Çocukluk hatıralarının, Ve “az olan şeylerin bile paylaşılmak zorunda kalınmasının” sembolüdür. Dili sade ama duygusal olarak çok güçlü. Savaş romanı gibi dursa da asıl derdi: “Savaş insanın evine, anneliğine, çocukluğuna ne yapar?”